Gå til innhold

hvordan har dere det med ligging?

Anbefalte innlegg

jeg ligger datteren min kl 8.. hun sovner ikke før kl 10.. ca... hun vil ha mat i den tiden. selv om jeg har ammet henne før jeg ligger henne.. hun bruker smokk,.,. den mister hun ofte...og jeg blir gåene i en sirkel mellom soverom og stue,,, har dere noen tips? det hjelper ikke bysse på henne heller,.. hun er veldig rolig baby. og ikke mer en 10 dager .. men er så sliten nå... hun sover som regel 5-6 timer om natten i strekk..så egentlig har jeg vell ikke noe og klage på.. og ting vil vell stabilisere seg ... men hvordan gjør dere det med ligging av baby? jeg har ikke flere barn, så ingen erfaring.. skal jeg gå inn med en gang hun lager lyd? eller vente? har erfart at vist jeg venter gir hun seg ikke.. det er bare smokken hun vil ha...??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10995227-hvordan-har-dere-det-med-ligging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille frøken på 24 dager her, sovner mellom 22-23...så vi legger oss samtidig. Hun i egen vugge. Hun har de siste 2 nettene sovet 3,5 timer i strekk. Inntil nå har vi vært oppe hver annen time og da ca 1 time av gangen, så ja du er heldig. He he!

Så vidt jeg har forstått så skal man ta de opp når de er så små og skriker. De er ikke gamle nok til å uttrykke annet enn primære behov. De trenger masse kos, nærhet for å føle seg trygge. Kanskje hun føler seg alene hvis hun blir lagt på soverom flere timer før dere? Sover hun uten at du må gi henne smokk i de 5-6 timene? Kanskje hjelper det å legge oppi noe som lukter av deg, en topp eller noe?

Vet ikke hva de kan gjøre med smokken, som du skriver har hun fått mat og burde ikke være sulten.

Tenker nok det blir bedre om 4-5 uker, jeg venter også på det :o)

Lykke til!

det har jeg faktisk ikke tenkt på.. at hun kanskje føler seg alene.. i går satt jeg lenge med henne.. da var hun rolig... ja da.. mat får hun før jeg ligger henne.. men likevell ligger hun og små klynker.. kanskje bare meg som er veldig sliten... og overreagerer også.. hehe...

Vil nok anbefale å legge henne noe senere, blir jo to timer med flying for dere - samt henne alene på rom.Vil nok høre dere i nærheten foreløpig..

Vi har sengen hennes på rommet vårt, men skal ærlig innrømme at hun flere ganger har sovet sammen med meg. Tror sengen hennes foreløpig er litt stor og åpen - prøver forskjellige tiltak for å få det til å bli lunere der, Vi legger henne mellom23-24, da sover hun til ca 4-5tiden..

HVIS, hun har spist seg god og mett -av og til ønsker hun bare kos ved brystet også for å bli søvning.

Vår er en uke gammel.

Tror det lønner seg å gi de litt tøyelige rutiner den første tiden. Rutinene kommer så snart de blir litt større. :)

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...