Gå til innhold

Hva skjer nå???


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg fikk vite at jeg er gravid i går *JIPPI*

Og nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre nå.

Skal man ringe til legen med engang og si ifra? eller hva er neste steg?

 

takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst; Gratulerer!!!!!

Man skal ikke til legen før man er 12 uker på vei, så det er ikke annet å gjøre enn å kose seg med følelsen av å være gravid. =)

 

Har du spørsmål eller bekymringer, ringer du selvsagt legen din. Mange vil ha en liten time før 1.gangs kontrollen i 12. uke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer:) Du kan godt ringe legen med en gang. Du har sikkert mange spørsmål du vil ha svar på med en gang:)

 

Første gang var jeg på første kontroll når jeg var 5 uker på vei, men nå vil de ikke ha meg inn før 9-10 uker.

 

Ellers; kutt ut alt som er usunt, spis når du er sulten, sov når kroppen krever det og lykke til med svangerskapshormonene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og drikk masse masse vann!!

 

Kvalm etterhvert?? Knask grønne epler!! Spis mindre, og oftere.

 

Og ellers lever du som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar jenter :)

Jeg ringte fastlegen min på mandag, men hu hadde ikke ledig time før om 3 mnd :o så jeg må til turnuslege :/ JEG VIL IKKE DET...

Da vil jeg heller ha time hos gynekologen min på sykehuset altså...

Kan jeg velge det selv eller MÅ jeg til den forbaska turnuslegen nå?

Jeg fikk time 12 desember.. Hva skjer på den kontrollen der? Jeg fikk beskjed om at jeg skulle tenke over om jeg ville at de skulle ta en celleprøve av meg.. Hva er det for? Jeg vil ikke at en turnus lege skal se oppi privaten min altså :P hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du noe imot turnusleger?

De er da like proffesjonelle som andre leger.

De har bare ikke like lang erfaring... Og den legetimen du skal på krever ikke så all verden med kunnskaper utover det vanlige!

Erfaringsmessig er turnuslegere enda mere empatiske og opptatt av at du skal få svar på det du lurer på enn leger som har vært i yrket så lenge at enkelte ting blir tatt for gitt....

 

(man kan selvfølgelig ikke dra alle over en kam)

 

Ser du har fått svar ang cellerprøve i en annen tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg var til turnuslege no når eg fant ut at eg var gravid...Ho visste knapt kva ho skulle gjere....Uff...nei aldri meir....

 

Lykke til med svangerskapet...Gled deg...Drikk masse vatn ja...det er sunt og godt..viktig med masse veske når ein er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...