Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

MIn gutt er 6 mnd og nekter å ta flaske!!!!!!!!!!!!!!! Vi prøver kun med pumpet morsmelk. Har forsøkt tutekopp også uten særlig hell.Noen som har noen gode råd eller tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor godt råd dette er, og dere har sikkert prøvd det; ikke gi dere før han. Men det er jo fryktelig ubehagelig for alle parter da, særlig hvis han er veldig bestemt..

Skrevet

Hva mener du, skal man stappe flaska inn i munnen på et hylgråtende barn som brekker seg og strever med å svelge unna og tydelig plages av flaska? Hvor lenge/mange ganger skal man prøve dette? Har du prøvd ditt eget råd og hvordan gikk det?

Hilsen en annen med barn som ikke tar flaske ...

Skrevet

Nei, hvis han er så motvillig går det selvfølgelig ikke! Med min første gikk det etter mye lirking, men han var ikke illsint og plaget slik som du beskriver, han skjønte liksom ikke sugeteknikken og bare vred hodet vekk. Lirket forsiktig, presset noen dråper ut av tuten, og passet på å bruke tut som det ikke kommer så mye ut av. etter et par kvelder skjønte han systemet. Han var prematur og måtte ha tilegg i begynnelsen.

Hvis babyen hylgråter slik du beskriver, tror jeg ikke det fungerer. Da ville jeg og vært rådvill. Finnes det råd å få hos helsesøster?

Skrevet

Gutten min på 3 mnd ville plutselig ikke ha flaska, så prøvde jeg å gi han den på kvelden i mørket oppe på soverommet og da sugde han som bare det... Nå gir jeg hver kveld og han tar den alltid,... Vet ikke om det er tilfeldig eller om han rett og slett var enklere å lure når han ikke så flaska, men heller kjente melkesmaken og konsentrerte seg om den... Er jo verdt et forsøk:)

Skrevet

har du prøvd vanlig kopp? jeg fikk det rådet selv fra en på jobben her om dagen.. tenkte jeg skulle prøve det på jenta vår idag.

hun tar heller ikke flaske og vi har prøvd aaaaallt leeeenge... hehe..

Skrevet

Gutten vår på 5 mnd tar heller ikke flaske, det er veldig frustrerende, for jeg kommer meg jo ikke noe sted! Hvis jeg drar bort, må jeg være tilbake innen 3 timer.. Vi har sluttet å prøve flaske nå, men bestemt oss for at tutekopp SKAL han ta. Vi bruker Avent sin tutekopp, setter han i vippestolen og heller i litt og litt av gangen. Det tar lang tid, men vi får i han et helt måltid på denne måten. I begynnelsen hadde vi litt maisgrøtpulver i melken slik at den ikke var fullt så rennende, for det blir mye søl, og det er lettere å ikke sette i halsen hvis det er litt tykkere enn melk..

Lykke til! Håper dere får det til på den ene eller andre måten.

Skrevet

Vi har også sluttet å prøve nå. Jenta vår blir akkurat like hysterisk som det ertabertasukkererta bekriver.

Skal begynne tilvenning til tutekopp nå snart, men kjenner at jeg gruer meg. Tenk om det blir like ille?

Ikke mange gode råd herfra er jeg redd. Vi har prøvd "alt", men det går ikke. Men vi får trøste oss med at vi er flere som har puppegale barn. ;-)

Skrevet

Hvis du prøver Nuk flaske, så er skal det være samme fasong som brystvorten. Alle mine har tatt nuk. Så må du ta flaskesmokken langt inn i munnen. De får ikke til å suge bare på den lille ytterste tuppen. Men barnet skal suge rundt hele den tykke delen også. Akkurat som med puppen :o)-.de skal jo suge på det meste av det brune rundt brystvorten også... Det er jo verdt forsøket iallefall :o). lykke til

Skrevet

har dere forsøkt sugerør?

Det er ikke ment som spøk altså, men har hørt at noen barn tar det. Vil anta at det er vanskelig for de fleste, (mi snuppe vil ikke ha det...) men dersom det hjelper en eller to så er det jo forsøket verdt. :)

Skrevet

Vet ikke hva du har prøvd eller ikke prøvd.

Har du prøvd smukker med færre/flere hull?

Det finnes også mange forskjellige smukker til flaskene, kanskje det kan være noe å prøve. Lillejenta vår var heller ikke så villig på å ta flaske. Da hun skulle spise begynte jeg å amme for så å smyge inn flaska etterhvert. Slik holdt jeg på noen ganger. Til slutt gikk det.

Det kan også være at du kan prøve ut ulike varianter av mme.

Lykke til.

• 2 år senere...
Skrevet

Hvor får man kjøpt Nuk flasker/ flaskesmokker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...