Gå til innhold

Lille Oda Emilie kom som "bestillt"(kjempelangt om en kort hendelse)

Anbefalte innlegg

Nesten heile svangerskapet har eg sagt at ho kjem rundt den 18, da dette var 5 daga før tul og dei 2 forrige søstrene kom på denne dagen.....Etter en time til JM der eg fikk vite at ho gjekk på vakt kl 22 den 18 , la eg til me ho kan vente til etter kl 22.......

Den 18 kom og den 18 nerma seg slutten og uten om en natt bak oss med masse kynnere og lite søvn pga dette og syke storesøstre skjedde det ingen ting... la meg tidlig ilag med syke barn.. kjente en kynner i ny og ne men ingenting regelmessig eller ubehagelig. kl 23 er reiser eg meg for å følge eldste jenta tilbake i sin seng. Før eg kom så langt har eg konstantert at her er det bare å ringe.. riene hagler og gjør vondt. Ringer -JM som hiver seg i bilen... har lang vei. Eg får beskje om å komme meg til legevakten så fort som mulig. Får mannen på beina som spør om han kan ta en rask dusj!!!!!!!!!!!!!NEI! er svaret han får.. han kjemseg i klena og den syke 5 åringen kommer og gjer Oda en siste klem FØR ho kjem ut... ho ser rart på meg der eg sitter og rister..Barnevakta kommer og mannen må fint ta på meg sko før vi kjører. Ankommer legevakta og beg å vente på jm Legen stikker hode innom før han skal på uttrykning... bare for å si hei trur eg..... Eg vandrer rundt i rommet , gubben spør om det ser dumt ut at han bare sitter der... nei flerrer eg til han.ka du ellers sku gjort da? spør eg Gå etter deg? Nei det hadde vært teit det! vi var på et bittelite undersøke4lses rom.Da JM kommer må eg opp på benken så ho får undersøkt meg... 7-8 cm opning...40min etter start...

så er lege nr 2 innom, bakvakta er tilkallt.... jm skjekker opning igjen... minuter siden sist, 10cm og alt klart men baby står høgt og sprengt vannblære fremfor opningen... desverre står baby så høgt at det er farlig å ta vannet.vi venter på sykebilen, eg sitter nesten på en ekkel benk og vrir meg i ekkle rier. ambulansen kommer tilslutt, ingen press rier men alt føles som blir sprengt ned der nede. kommer oss til sykehuset , blir løftet over i senga.. (rammemadrass). På vei inn fekk eg spørrsmål om eg ville på storken eller føden det gav eg blanke i og jm som kjener meg godt valgte storken.

da eg blei lagt helt flat skjeddee det noe og ikkje lenge etter kjenner eg at press riene kommer. No står mi jm og kler av meg bluse og BH den strever ho med og sier: eg e kje vant t å kle av damer eg.... eg ler faktisk....ho får halveis på meg sykehusskjorte når eg erklærer: no kjem vatnet!!!!

får ut kom en svær ballong med vann, jm mi har i ettertid fortalt at det såg ut som det kom ut i en pose med vann som var knyt igjen og klippt av helt oppe. no kommer pappaen inn og etter en kjøretur på kant med loven.så kommer Oda seg ned i bekkenet og ut i rekordfart.....Eg lya jm helt og eg hadde absolut ingen rifter....pressa ho forsiktig ut i denne verden, med små press.Jenta kom så fort at ho måtte få noen min å summe seg på før eg fekk ho på magen. Lille vennen min kom 0037 og derfor bomma eg bare med37 min når eg sa den 18.... rart.

Lille Oda Emilie var 4270 gr og 52 cm lang 36 rundt hodet og bæsja i det ho kom til verden.............

(litt spes da nr 3 i søskenflokken mangla endetarmsopning da ho ble født)

Dette ble kjempelangt om en kort fødsel.........

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...