Gå til innhold

Hun har tunga ute av munnen HELE tia..... Kan det være noe galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på seks måneder har tunga ut av munn hele tia.. Den står liksom i en sånn spiss opp... I starten når hun gjorde det som liten (holdt på fr ca 3-4 uker gammel) så var det bare søtt og folk lo.. Men så har det bare blitt mer og mer av det, å nå de siste to ukene har jeg lagt merke til at hun alltid har den ute av munnen.. Med mindre hun gråter eller sover osv.... Kan det være noe galt? Skal på kontroll om en uke, men tenkte å høre her imens.... Kan tunga være for lang?? Kan hun ha andre "lidelser"?? Sikkert teite spørsmål, men nå har liksom folk rundt begynt å kommentere det også, å da blir man jo litt nervøs.

Skrevet

Jenta til en venninne hadde samme problemet! Det snodige var at pappan til barnet gjorde akkurat det samme når han var liten. Jenta er nå 3 år, og barn har begge tungen inne i munnen! Det går nok bra! Tungen kryper nok sakte men sikkert tilbake!!!

Skrevet

vår gjør det når hun er litt tett i nesa!! hehe men det skal sies at pappan har lært henne å gjeipe også.

Skrevet

Mini her har den ikke ute av munnen hele tiden, men fører den ut og inn veldig mye, i tillegg til at han suger på den og lager smattelyder... Tror det er pga av forandringene som skjer i munnen jeg, de første tennene er i ferd med å bryte frem.

Men det kan jo faktisk være ting galt med tunga, med strengen på undersiden f.eks. Du får ta det opp på kontroll.

Skrevet

Min lille gutt gjorde det samme i en periode da han var rundt 3 måneder. Da fortalte helsesøster at det var ett tegn på at han holdt på å få tenner. Da han var 3,5 mnd fikk han sine to første tenner! Da de første tennern var oppe, sluttet han å ha tunga ut av munnen.

Skrevet

En av gutta mine hadde også det. Men han hadde tunga ut av munn fra han var nyfødt og til han var i hvert fall 8-9 mnd. Det rettet seg etter hvert og det var ikke noe galt med han:-)

Skrevet

Har en venninne med en liten gutt som gjorde det samme. Var ingenting galt der, og han sluttet av seg selv etterhvert - foer han var aaret tror jeg.

Skrevet

Samme med datteren min, hun henger den ut i tide og utide, er 7,5 mnd. Tror nok det retter seg opp etterhvert som tennene kommer. Litt treig på det området hun.

Skrevet

Datteren min hadde forkort tungebånd. Måtte klippe det. Kan jo hende din har litt for langt, og at det tungen blir mer tilpasset etterhvert som hun vokser? Bare en idè.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...