Gå til innhold

Daktacort mot sopp?

Anbefalte innlegg

Kan man bruke den salven? Var på legevakten i dag for noe annet og spurte i samme slengen om han kunne sjekke om jeg hadde sopp på puppen, han så på puppen og fant ut at det ikke kunne være sopp som var grunn til smertene mine..Han tok ingen prøver eller noe. Mamma har en salve som heter daktacort som hun fikk mot sopp under puppene for en stund siden, kan jeg prøve den og se om det blir mindre vondt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10992599-daktacort-mot-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville IKKE brukt denne salven når jeg ammer. dactacort inneholder hydrokortison...... er bergnet på kløende soppinfeksjoner, hydrokortisonen virker for kløen, daktar mot sopp.

Om mor har fått den for sopp, så ammer vel ikke hun akkurat nå???

utskrift fra felleskatalogen:

Graviditet/Amming: Studier og lang erfaring indikerer ingen økt risiko for misdannelser ved dermal bruk av mikonazol og hydrokortison under graviditet. Preparatet bør ikke brukes over store hudområder under graviditet. Mikonazol og hydrokortison absorberes i liten grad over huden. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes. Brystvortene må ikke påsmøres rett før amming.

Tusen takk for svar:) Det ante meg at det neppe var så lurt, men tenkte å høre for sikkerhets skyld:) Da håper jeg at smertene gir seg av seg selv snart, eller så får jeg ta meg en tur til min lege å høre om hun kan ta noen prøver. Hehe, nei mamma ammer ikke, hun hadde fått salven mot kløe under puppene..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...