Gå til innhold

bare 4 dager til ul og...


vicky1984- FØDEKLAR :D

Anbefalte innlegg

jeg må innrømme at jeg gruer meg litt...

 

er så redd noe skal være galt eller at det ikke er noe der...

enkelte ganger tenker jeg at alt bare er supert og iorden, mens andre ganger får jeg skikkelig vond følelse... :(

 

har hatt mens smerter i igår kveld og idag, men verken blod eller noe *bank i bordet*

 

er 9+4 og har hatt et ganske bra sv.skap så langt...

 

vil så gjerne se et hjerte som banker på onsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro at det hadde vært mer uordinært om man IKKE gruet seg litt til dette...

 

Det er for det første et synlig bevis på at man faktisk er i ferd med å kreere ett helt nytt menneske, det er jo mange det ikke har gått helt opp for når UL nærmer seg..

...og det vil alltid ligge en liten fare der, for at alt ikke skal være 100% med vidunderet vårt..

 

Men... stort sett så går det bra:)

 

Vet det er lett å si, men prøv... bare prøv ihvertfall - å ikke bruke for mye negativ energi på å grue deg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være livmoren som vokser???

 

er ekstra redd iogmed jeg mistet i uke 11 for 2 år siden, men fosteret døde rundt like langt som jeg er nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

livmoren vokser, tråder skal strekkes på, proppen skal på plass og livmoren butter seg bakover mot normalt fremover så ikke spira skal "falle ut"..

1000-vis av "unormale (for kroppen)" hormoner er i gang og kroppen skjønner i utgangspunktet ikke en dritt av hva som skjer og prøver desperat på å komme tilbake til "normale" former..

 

Ikke det granne rart at det skjer mye med kroppen vår nå, det er jo ett helt nytt menneske som skal lager fix ferdig...

 

Menssmerter vil kunne gjøre seg gjeldende under hele svangerskapet, i større eller mindre grad, så de forsvinner ikke helt.

 

Forstår veldig godt at du er redd, men prøv å la det fare kjære du..

 

Kroppen vår er et fanatastisk maskineri og selv om det er til liten eller INGEN trøst i det hele tatt, så er det i en undersøkelse jeg leste, funnet ekstreme feil og mangler på de tidlig aborterte fostrene i mer enn 86% av tilfellene.

(hjemmeaborter er jo ikke med her..)

Kroppen har sin egen måte å gi "beskjed" om dette på også...

 

Men, det hjelper jo ingenting når man så gjerne ønsker barnet...

 

Kos deg med spira du!!

Prøv å legge vekk det negative :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen hjertelig takk for godt svar.. skal prøve å roe meg ned og legge vekk de negative tankene jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen alle tankene dine, jeg hadde de samme forrige uke :) Men jeg fikk se et bankende hjerte og at alt var i orden, så krysser fingrene for at du kommer tilbake med samme beskjeden etter din UL :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå har jeg ikke vondt lenger :) ikke mer bloddråper eller noen ting :)

 

takk for oppmuntrende svar :) godt å høre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vicky1984.

Vi har termin rundt samme tid, så jeg vil veldig gjerne vite åssen du har hatt det på UL.

Håper du vil skrive inn her og holde oss oppdatert om spiren din =)

 

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal jeg selvsagt gjøre vettu :)

 

bare 3 dager igjen nå :)

er såååå spent jeg... men idag har jeg god følelsen igjen da... hehe.. og ingen mens smerter eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hvert i samme båt som deg.

 

Testet positivt den 16. okt, noe som kom ploms på. Men ble selvsagt overlykkelig. Men så kom tankene, de negative. Var til legen samme dag for å sjekke forholdene. Men han fant ingenting på ul. Ble så henvist til gyn.poli. uken etter. Der så de en tom fostersekk, og jeg ble meget frustrert.

Ikke viste jeg hvor langt på vei jeg var siden mensen hadde uteblitt over 2 mnd, og jeg hadde testet meg jevnlig.

Så jeg fikk en ny time til gyn.poli - 4 uker å vente!!! Denne tiden har hvert mye fram og tilbake med negative og positive tanker. Så kom endelig den store dagen, torsdagen som var...Der kunne vi se ett 7 ukers gammelt foster ,med en hjerteaktivitet uten like. Ikke rart jeg måtte felle en tåre. Så jeg er da 9 uker+2 på vei, og det kan stemme med befruktelses datoen jeg har regnet meg fram til :)

 

Så du!? dette går bare godt.

 

Og du? jeg har jevnlig mensverk. Så det er nok helt normalt. Mye som skjer der inne ;)

 

Spent på din vegne - vi er ikke så langt unna den magiske grensen heller.

Skal til legen imorra å skrive helsekort ;) Så bestille meg time til jordmor ;)

 

Lykke til...kanskje vi holder kontakt videre?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble oxo mer redd siden alt er mye anderledes nå en første gangen. Hadde ikke så mye verk da....Men ingen svangerskap er like.

 

Kanskje det blir jente siden jeg er kvalm nå....hehehe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuuuusen takk for en så god historie mamma sin kompis :)

 

vil mer enn gjerne holde kontaken fremover jeg, vi er jo ganske likt hverandre :)

jeg er 9+5 idag og vi nærmer jo oss denne magiske grensen :)

vil så gjerne komme over denne engang for alle :)

 

hehe ang kvalmen, så skal du ikke se bort i fra at du får ei jente :P

fikk hyperemesis med vesla i uke 10 :P

 

denne gangen null kvalme så kanskje vi får en gutt.. har et lite ønske om det :P

selv om uansett kjønn er hjertelig velkommen :)

 

vi snakkes håper jeg :)

ha en fin søndag videre....

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...