lillemagen med guttebaby : ) Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 vet ikke om jeg skal satse på disse kvamlestillende tab. Jeg ligger i senga mi hele natten og dagen å brekk meg og gråter. Det er snart jul, og jeg har ei datter på 5 år som trenger mamman sin. Så vist du har hørt eller brukt dette legemiddlet, vær så snill og dele din erfaring med meg. lillemagen 7+2
*Super*Mamman* Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Hei. Jeg har ikke forssøkt det selv, men jobber på sykehus, og gir ofte dette til pasienter. Mange har god virkning, men noen kjenner ingen effekt. Er jo bare å prøve, å håpe på at det fungerer godt for deg:)
lillemagen med guttebaby : ) Skrevet 24. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2007 takk for svar. vet du om det skader fosteret? det er det jeg er redd for...
Linnea&Julie Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Jeg brukte det i hele 2 trimester..De virket ikke så veldig godt på meg, men vet om andre som har hatt god effekt av afipran..Men nå hadde jeg ekstrem sv.kvalme og spydde masse:/ Jeg fikk de i uke 10 da jeg var innlagt på sykehus pga vektnedgangen og brukte de i hele 2 trimester..de skal ikke brukes i 3. trimester!.. Men da jeg snakket med fastlegen min noen uker senere, så sa han at han synest at det var litt for tidlig å gi meg afipran..han ville ha ventet til jeg var i uke 12...Jeg ser at du er i uke 7, og at det da kanskje er litt for tidligt for deg å få disse..Men for all del, hør med legen din Uff jeg vet hvordan du har det..Masse god bedring!!!
Linnea&Julie Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Gå inn på www.felleskatalogen.no søk på afipran, så få du opp all info. om medisinen..Samme side som legene bruker!! Er veldig grei å bruker..Skjekker alltid her selv!
Linnea&Julie Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 det er jo Postafen også (reisesyketbl.) Men har ingen erfaringer fra disse selv!
*Super*Mamman* Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 Du kan trygt bruke Afipran i de to første trimestrene:)
lillemagen med guttebaby : ) Skrevet 24. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2007 Tusen takk for svarene. Er bare så desperat. Det er kommet så langt at jeg ikke er så veldig glad lengre for denne babyen. Vil bare få gleden tilbake.
yooo Skrevet 24. november 2007 #9 Skrevet 24. november 2007 Prøv postafen først (hvis du ikke har gjort det allerede). Jeg har prøvd Afipran, men fikk det man kaller restless leg.. (altså småkramper i beina..) Ikke behagelig, så jeg sluttet. Lykke til! Føler med deg, vet så utrolig godt hvordan du har det. Stor klem
rikedaspike Skrevet 24. november 2007 #10 Skrevet 24. november 2007 Jeg føler med deg også. Er 8+1 i dag og kvalmen har tatt over livet mitt ja! Men gleden er størst!! Har du prøvt seabands? Hva med Ingefær? Du må bare prøve alt mulig... og ikke gi opp! Sender deg en klem...lykke til!!
lillemagen med guttebaby : ) Skrevet 24. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2007 Min mann har ribba alt av kvalmestillende og gravidtets relaterte medikamenter på helsekost og apotek. Seabands virket litt trur jeg i 1 dag. Ingerfærtee drikker jeg, Grønne epler på bordet, osv.... Men ingenting tar toppene. Hva oss legevakten å fikk afipran, fikk 3 stk. Han sier at jeg ikke kan ta mer en 2 om dagen, men helst ingenting. Han skremmer meg, er det farlig eller ikke!!!!??? Blir sprø nå..... Takk for all hjelp og støtte damer. Lykke til dere også.
Lille Luna Skrevet 24. november 2007 #12 Skrevet 24. november 2007 Både legen min og de på apoteket anbefalte ikke å bruke Afipran mens jeg er gravid. Ikke reisesyketabletter heller. Jeg bruker akupressue armbånd, og synes de har god virkning.
Ingvild123 Skrevet 24. november 2007 #13 Skrevet 24. november 2007 Hei, Iflg min gyn er førstevalget postafen pga mer testet/erfaring med dette (afipran skal ikke gis i siste trimester, og er dermed klassifisert som mer 'skummelt' enn postafen). Kvalmestillende medikamenter virker jo litt ulikt på person til person så man må vel antagelig prøve seg litt fram - og dette hadde iallfall jeg ikke gjort uten samarbeid med lege for 'godkjennelse' av de preparatene jeg evt skulle teste ut.
aia88 Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 jeg bruker afipran og har fått roet ned det verste nå.. for jeg har liggi mye om natta å grått pga kvalme... legen sa at det var trygt og bruke det i de to første trimesterene... når det gjelder stikkpillene kan man ta intill tre stk daglig... har ikke merket noen bivirkninger da jeg har gått på dette før uten at jeg var gravid...
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 26. november 2007 #15 Skrevet 26. november 2007 det fungerte kjempebra på meg,postafen fikk jeg ikke kjøpt på apoteket for de ville gi meg det før jeg hadde ok signal fra legen,står på pakka at lege på konfereres først, men han sa jeg skulle få afipran istedet,var ikke farlig for fosteret.
mammatilsøtemå Skrevet 26. november 2007 #16 Skrevet 26. november 2007 Hei lillemagen! Jeg tar daglig afipran pga kvalme og oppkast. Jeg ble innlagt på sykehus i uke 7 pga hyperemesis. Da jeg ble skrevet ut etter en uke fikk jeg 3 stikkpiller afipran daglig (klarte ikke holde på tabletter), og nå (i uke 12) tar jeg 3 tabletter afipran daglig. Jeg har veldig god nytte av dette, hadde ikke beholdt særlig mye mat uten. Tar de selvfølgelig i samarbeid med lege da...
Gjest Skrevet 26. november 2007 #17 Skrevet 26. november 2007 Prøv akupunktur.Det virker.Husk å sjekke om akupunktøren har tre årig utdannelse og ikke bare et tre ukers nålekurs.lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå