Gå til innhold

flere som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en sønn i okt -06, og da opplevde jeg å ikke få melk:=( (fikk pumpet ut 5ml på det meste, så dette kaller jeg ikke å få melk)ammet intenst og prøvde omtrent alle midler for å få opp melkeproduksjon, men ingen resultat:=( syntes dette var kjempe trist for hadde virkelig ønsket å kunne amme:=) nå venter jeg ei lita jente i slutten av des, og holder alt håp oppe i håp om å få ammet denne gangen:=)

noen som har opplevd dette , men fått melk med i forbindelse med neste barn? evt om noen som har gode tips eller råd for hva jeg kan gjøre?

sier tusen takk for alle svar på forhånd:=) setter utrolig stor pris på all hjelp jeg kan få:=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tusen takk for kjempe fine råd:=) ble litt klokere nå:=)

setter fortsatt stor pris på alle som kan hjelpe:=)

Skrevet

Sauen og lille Anniken (nicket) har en aldri sål iten føljetong av linker her nedover, om du leser deg frem til dem. Hun endte faktisk opp med telefon fra Kompetansesenter for amming, der de sier det sier det samme som du har funnet ut.

Skrevet

Heihei!

Opplevde det samme. Med intens pumping fikk jeg ut mellom 5 og 10 ml pr pumping, og mange ganger fikk jeg ikke ut noenting i det hele tatt. Fikk svar om at det sansynligvis skyldtes hormonelle forstyrrelser og for få melkekjertler. Så det er ihvertfall ikke vår feil!

Jeg har gitt meg med pumping/amming nå men vet ikke om det kan forandre seg til neste gang.

Tidligere har man tatt blodprøver for å se etter disse hormonelle forstyrrelsene, men nyere forskning viser at det er veldig stort slimringsmonn på dette, fordi hormonbalansen er forskjellig fra person til person.

Tegn på at man har for få brystkjertler er lite forandring av brystene under graviditet og etter fødsel (lite ømhet o.l. i brystene)

Lykke til videre. Jeg skulle få telefon fra kompetansesenteret igjen, skal da spørre henne om det kan gjøres noe neste gang.

Men jeg har lest litt rundt og det virker ikke som om det er så mye å gjøre hvis det er en fysisk grunn til det, dessverre =(

ta det opp med jordmor og la føden være klar over det, slik at du ikke får masse press på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...