Gå til innhold

Ligger på grensen til å få svangerskapsforgiftning, og må holde meg i ro - Noen erfaringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ligger som sagt på grensen til at de (jordmor,legen, fødeavd.) definerer at jeg har svangerskapsforgiftning....

 

Har blitt beordret full ro, og har fått 100% sykemelding frem til permisjon.

 

Noen som har noen erfaringer med dette?

 

Tenker litt at kanskje det ikke blir til at jeg går helt til januar alikevel (har termin 11. januar). Hvis jeg blir dårligere har jeg skjønt at jeg blir lagt inn og kanskje satt igang litt før termin.

 

Tenk om jeg får desember barn!!!! (det er jo ingen krise, men jeg er liksom så innstilt på at ingenting skal skje for jul og nyttår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JEg vet hvordan du du har det. Har til og med vært innlagt pga det! DEt er jo ikke så mye å gjøre noe med, bare slappe av så godt man kan. Tok meg noen dager før jeg klarte å kjenne når kroppen ble sliten og hvor mye man klarer. Går til kontroll to ganger i uken og er inn og ut av sykehuset for kontroller. Det er faktsik veldig slitsomt og jeg har selv lurt på hvordan jeg skal klare å komme meg til januar.

 

Hadde noen dager da dette begynte hvor jeg tenkte på at han kunne komme når som helst og at jeg ikke var klar. Men nå noen uker senere har jeg også klart å venne meg til den tanken! Vi har brukt de siste ukene på å snakke mye om det + at vi gikk ut og kjøpte resten av de sakene vi trengte så alt skulle være klart. Det hjalp veldig, er mye mere klar nå!

 

Det jeg kjenner har vært godt for meg er å ha venner som ikke bare snakker om baby. At man noen dager i uken kan snakke med noen om noe helt annen. Da får man på en måte en pustepause. Familien blir jo så bekymret og ringer nesten hver dag for å sjekke. I dag ringte moren min når jeg sto i dusjen, mannen er borte på jobb og siden ingen svarte var hun sikker på at jeg var innlagt. Det er litt slitsomt den delen der også. For ikke bare skal man tenke på seg og sitt men man må roe ned de som er engstelige rundt en også!

 

Det kommer sikkert uanset til å gå bra med deg. Vi har jo begge kommet i en del i svangerskapet, hvor det går bra om vi skulle måtte føde!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for svar, godt å vite at man ikke er alene!

 

Ja, vi har kommet så langt at dersom vi føder nå, så går det helt sikkert fint. Men jeg har hele tiden vært så innstilt på januar....

 

Gjør så godt jeg kan med å holde meg i ro, og gjøre som jeg har fått beskjed om!!!!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det ikke selv. Hadde følt meg kvalm, sliten og vært veldig tung i hodet en stund. Noe jeg trodde var en naturlig reaksjon på svangerskapet. Men sammen med høyt blodtrykk, som bare fortsatte og stige og litt proteiner i urinen så ble jeg sendt til sykehuset for kontroll. Så nå skal jeg bare ligge og ringe med en gang jeg føler symptomene endrer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt stigende blodtrykk en stund. Ingen proteiner i urinen. Men har litt andre symptomer, litt ødemer, vondt i hodet og generell uvel følelse i kroppen. Har vært på kontroll på sykehuset to ganger forrige uke og skal igjen på tirsdag. På andre kontrollen hadde bt sunket, og det er jo kjempe bra. Men skal ta d rolig, og ringe hvis symptomene endrer seg. FØler de tar d skikkelig på alvor. både mamma og to søstre hadde alvorlig sf. så sikkert derfor de passer ekstra godt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...