Gå til innhold

erfaringer fra ks

Anbefalte innlegg

jeg skal ha planlagt ks i desember, jeg er livredd! blir kvalm bar eved tanken på at de skal skjære i meg, at jeg kan blir dårlig mens jeg ligger på operasjons bordet!!

leser at noen har sår som sprekker opp igjen.. huff! jeg har totalt sykehus-lege.tannlege skrekk og besvimer når jeg skal ta blodprøver!!

kan ikke dere med gode ks historier fra planlagt ks kansje fortelle litt også? føler jeg bare hører om de dårlige!!

Tusen takk

hilsen Livredd

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10990833-erfaringer-fra-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei der skal ha ks selv for første gang jeg også, er kjempe spent, men gleder meg også.. skal legges inn dagen før, får da en samtale med den som skal ta snittet.. jeg gruer meg mest til spinal bedøvelsen i ryggen, men skal syke meg selv opp til å klare det!!! må jo bare.. ungen er jo etterpå ute på noen minutter og da blir vi jo helt opptatt med den lille når de syr...Er bare så glad for at jeg får ks etter en tøff fødsel sist:) men synes synd i deg som er redd, tror det går kjempe fin med deg jeg, vi blir ofte kjempe tøffe når vi er oppi ting og bare må.. ønsker deg masse lykke til( ps kjenner mangen som har tatt ks og ingen skrekk historier der fra;) klem

Uffda ,stakkars deg, høres ikke noe godt ut å ha det sånn!

Jeg hadde planlagt ks i mai, og det var kjempefint! :) Jeg er veeeldig pyse med smerter, livredd for tannlege, blodprøver og alt... Men jeg hadde faktisk nesten ikke vondt! Alle sier jo at det er så mye vondt osv - jeg syns ikke det var det! :) Mitt ks var en kjempefin opplevelse, har ikke angret et sekund på at jeg hadde ks!

Jeg var såklart veldig nervøs, men alle som var med var kjempehyggelige. Spinalen kjente jeg nesten ikke, bare et bittelite stikk (jeg trodde den kom til å gjøre kjempevondt). Sambo satt og holdt meg i hånda, det var trygt og godt!

Det gikk veldig fort fra de begynte til lillegutt var ute - 4 min. Det var litt merkelig å kjenne at de holdt på i magen min, men ikke vondt eller ubehagelig, bare rart! var så redd for å kjenne smerte, men kjente ingenting!

Var så utrolig fint å få lillegutt opp til ansiktet og hilse på :) Etter at han var ute tok det vel 30-40 min før de var ferdige med å sy meg sammen, og så var jeg ferdig :) Hadde litt vondt i såret de første to dagene, men fikk jo smertestillende, så det var ikke noe problem :)

Prøv å slapp av og kos deg resten av svangerskapet, det er ikke noe å grue seg for! Det er veldig mye skremselspropaganda ute og går om ks, og man hører mest om de dårlige kshistoriene... Det er akkurat som med vanlige fødsler, man hører masse om de dramatiske, mye mindre om de fine (det er hvertfall min erfaring)

Jeg har snakket med endel som har hatt ks, og som har hatt den samme fine opplevelsen som meg! Håper det går like bra med deg, det gjør det helt sikkert! :)

Lykke til! :)

Hei!

Mine tvillinger ble tatt med keisersnitt i juni og jeg hadde en kjempefin opplevelse. Ble bestemt at jeg skulle ha keisersnitt 2 timer før. Ble tilslutt hastekeisersnitt p.g.a svangerskapsforgiftning. Det gikk så fint. Sprøyta i ryggen kjente jeg ikke i det hele tatt. Det var så mange inne på operasjonsstua og de var så proffe alla sammen. Fra de begyndte å "skjære " i meg (noe jeg selvfølgelig ikke kjente i det hele tatt) tok det bare noen minutter før begge tvillingene var ute. Når de sydde meg sammen igjen tok det 15-20 min. Kjente ingenting da heller bare en rar følelse av at noen rørte på kroppen min. Jeg hadde jo ikke følelse fra magen og ned. Etter keisersnittet ble jeg overført til gynekologisk recovery. Der fikk jeg smertestillende hele tida så jeg kjente faktisk lite smerte.Var selvfølgelig litt øm og stiv i operasjonssåret noen dager men kom meg raskt på beina.Nå har det gått 5mnd siden keisersnittet og jeg har ikke fått noen plager av operasjonen. Såret grodde fint og stiftene(de brukte stifter istedenfor tråd) ble tatt ut etter ei uke. Nå vises såret nesten ikke i det hele tatt. Bare en liten rød strek som blir lysere etterhvert har jeg hørt. Dette er ikke noe å grue seg til. Selvfølgelig er det lov å være spent, men det var ikke noe farlig.....Jeg var kjempeglad for at jeg fikk keisersnittet jeg. Slapp unna de vonde veene også:)

Jeg ønsker deg lykke til. Dette går så bra. Tar bare noen minutter før du får se ditt lille nurk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...