Gå til innhold

"Gravidmusikk"?


*Stjernesmell*

Anbefalte innlegg

Hallo i natten! Har dere noen musikkanbefalinger som skal være bra for barnet i magen å lytte til? Navn på CD, sanger etc...? Vet ikke om dette er sant da, det som jeg har hørt; at barnet kan bli smartere av å høre på en bestemt type musikk (rolig, klassisk) under svangerskapet... Noen som vet noe mer om dette? Eller er det bare noe noen tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hørt at barnet blir noe smartere, men at de blir rolige av lyder de har hørt under svangerskapet. Så hvis du spiller en bestemt sang, eller synger for barnet i magen, vil det kjenne igjen sangen når det er født :-) Når det er sagt er det ingen vits i å synge/snakke til babyen før du er over 20 uker på vei, da det er først da babyen kan høre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare anbefale dere å velge sang med omhu..ikke velg å synge noe for magen som du vil være lei av mens du er gravid ..

selv gikk jeg rundt å sang på nattasangen til jul i blåfjell..syntes den er så fin..blir å bruke samme sangen denne gangen og...er fantastisk når ungen slutter å gråte pga at man synger...fantastisk følelse... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par cd'er som heter ett eller annet med baby, cd'er med klassisk musikk som er satt samme spesielt for små ører. Hørte på det mot slutten av forrige svangerskap, og min erfaring var at når vi satte på samme musikken etter at han ble født, så roet han seg veldig. Kan godt hende at det var tilfeldig, men vi trodde nå at det var fordi han kjente igjen det fra inni magen. Tror apoteket solgte de før, i alle fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...