Gå til innhold

Fikk beskjed om å vente minst 6 mnd. før vi prøver igjen?!?!?!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat vært igjennom en utskrapning pga blæremola (legen brukte ordet kreft, men føler det setter litt mere støkk i en...), og fikk beskjed om at man må vente 6 mnd eller mer før man kan begynne å prøve igjen? Noen som vet noe om dette? Fælt og si det, men føler liksom jeg "misunner" dere som har hatt SA/MA og som kan begynne prøvinga igjen med en gang (evt. etter en syklus) 6 mnd er jo uendelig lenge når en først har vært gravid:( Hva er evt. farene med å prøve før?

Fortsetter under...

Uff, stakkars deg. Det må ha vært et forferdelig sjokk. Skjønner godt at 6 mndr virker som en evighet akkurat nå.

Jeg har bare en eneste stusselig liten trøst til deg. Og det er at jeg har forstått det sånn at mange må vente et helt år etter å ha hatt blæremola. Klart at det er en fattig trøst, det hjelper jo ikke deg at andre har det verre. Men det kunne altså vært dobbelt så lang ventetid.

Hvorfor man må vente er jeg ikke helt sikker på, men mener å ha lest at det er fordi man skal være helt sikker på at det ikke er mer blæremola igjen. Altså at ikke molaen "tar over" svangerskapet på nytt når man blir gravid.

Det er også noe med at man kan prøve når hcg-nivået har vært under et visst nivå (2 kanskje?) en viss periode, men det kan du jo høre med legen om.

Håper det ordner seg for dere så fort som mulig, og at du får dagene til å gå så godt du kan i mellomtiden.

Trøsteklem!

oj . har ingen svar å gi deg.. synest bare ufattelig synd i deg så må vente så lenge.. men det er vel kanskje best å vente pga blæremolaen.. evnt kan du høre med andre leger for å høre hva de sier, men om mulig bare for å bli enda mere forvirra... lykke til..

• 1 år senere...

faren er at du får det igjen og må vente ytterlige 6 mnd til 1 år......regner med du har fått en liten nå siden det er en stund siden!!

og den største faren er at du blir lagt inn og må igjennom cellegift......og i mitt tilfelle så er det ikke verdt det!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...