Gå til innhold

julegave til de ansatte på avdelingen eller til selve avdelingen altså barna

Anbefalte innlegg

har tenkt på dette i det siste, om jeg skal kjøpe gave til de ansatte eller noe til avdelingen - kanskje en leke eller noe. I første omgang tenkte jeg å kjøpe en liten ting til alle de ansatte, men de er så mange - seks stk pluss de som jobber deltid/vikar. hvem skal en kjøpe til - bare de fast ansatte eller???

begynte å tenke så om det er kanskje lurt å kjøpe noe samlet til de voksne??? eller kjøpe noe til barna???

har dere noen råd

hvordan pleier dere å gjøre det

dette er første gangen vår så jeg er litt usikker.

er det forskjell på 0-3 og 3-5 avd når det gjelder å kjløpe ting????

Fortsetter under...

Det kommer jo litt an på hva du vil med gaven din, synes jeg.

Hvis du vil gi noe for å vise at du setter pris på den jobben de gjør og det engasjementet de ansatte på avdelingen har så bør du gi noe til hver enkelt eller til personalet samlet (konfekt til å ha på pauserommet, en blomst, marsipangris, god kaffe/te, en fruktkurv... hva som helst egentlig). Et julekort med en hyggelig hilsen er kjempekoselig og mer enn nok!!

Men, jeg aldri forstått helt dette med å gi en gave til "avdelingen" (type billedbok, lego osv). Hvis du vil berike avdelingen med noe (kjempehyggelig!), så kan du jo bare gi det bort når som helst, men kanskje ikke gi det som en gave til personalet. Tenk deg at du jobber på sykehjem og har gjort en flott innsats for en pasient der, og de pårørende kommer med en gave for de ønsker å vise at de setter pris på deg og innsatsen din, så får du en boks med engangshansker eller kladder. Ville du ikke synes det var litt rart? Hadde du ikke følt at gode ord på et kort, eller en liten blomst hadde vært mer til _deg_ enn forbruksmateriell til avdelingen?

Jeg har jobbet i mange år i barnehage, og av og til så får vi julegaver av foreldre og barn. Det er kjempkoselig, men overhode ikke noe vi forventer, men jeg må si at jeg stusser litt når vi får et kort hvor det står masse om at de ønsker å takke oss for innsats og engasjement, og så får vi en boks duplo på deling...(jeg vet at mange av barna tror vi bor i barnehagen, men at foreldrene tror det... :-) )

Når det er sagt så er det veldig gøy når foreldre gir noe til avdelingen også, men ikke gi det som en gave til personalet.

Jeg sydde litt dukkeklær som de fikk til hele avdelingen til jul i fjor. Da skrev jeg på pakken at det var til store og små på avdelingen som en hilsen fra jenta mi. Ikke noe "takk for en strålende jobb".

I år lurte jeg på å skrive et brev, finne noen gode ord om jobben de gjør i personalet. Bare for å vise at jeg ser jobben de gjør. Jeg liker ikke å kjøpe enkeltgaver til personalet, så det dropper jeg i år også.

Annonse

Jeg har to barn i samme barnehage, men på forskjellige avdelinger. Så det er ikke aktuelt for oss å gi en gave til hver enkelt av de ansatte. Vi pleier å lage til en fruktkurv, med litt forskjellig frukt og en pose twist i, som de kan ha på pauserommet. Legger også ved et julekort fra oss og ungene.

Jeg gir julegave fordi jeg vil vise de ansatte at vi setter stor pris på den jobben de gjør - og jeg opplever også at de ansatte blir veldig glad for litt ekstra oppmerksomhet. Jeg synes de fortjener det, de har ikke akkurat en lønn som står i forhold til den viktige jobben de gjør.

I mange barnehager får ikke da ansatte julegave fra bedriften slik man gjør i mange andre yrker. Et år fikk vi en dusjsåpe.... Så da er det utrolig hyggelig å få en oppmerksomhet fra barn og foreldre. Et kort eller en tegning fra barna er mer enn nok synes jeg- det er tanken som teller! Noen ganger har jeg fått bilde av barnet med en hilsen bak på. Disse tar jeg godt vare på, det er veldig hggelig å ta fra og titte på.... Selv gir jeg gjerne en konfekteske og et julekort til de voksne på avd til sønnen min- de er så mange at det ikke er så lett å kjøpe noe til hver og en.

Jeg har kjøpt noe til hver enkel. Har 2 barn-med 4 voksne på hver avd, så det ble litt....men syns de fortjener det :) Forstår dilemmaet med mange voksne, sliter litt der selv og.... Er ei vikar som er ofte på begge avd, så jeg kjøpte til henne og. He he, så det ble 9 gaver :) Men ikke mer enn 50,- på hver-tanken som teller!!!

Jobber selv i bhg, og det er utrolig flott å få en liten ting av barna. Vet at det kan være litt vanskelig å finne noe, men en liten julepynteting synes jeg er flott. Har selv fått det noen ganger, og merker at jeg tenker på de barna hvert år når pynten kommer fram... Blir like rørt hvert år, og tenker på hvordan de har det nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...