vitrehei Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 hvordan beskriver du dagens kjernefamilie?
Gjest ->>- Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Barn + en eller flere omsorgspersoner, vanligvis i samme husstand.
Gjest Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Meg, meg selv og jeg (de viktigste medlemmene vettu) Og så tror jeg det er noe unger og sånn.. Jeg er vel litt "gammeldags" og vil si at kjernefamilien er 2 barn, mor og far. Men veldig ofte så er det jo nå mor og stefar, far og stemor, to fellesbarn (mor og far) to særkullsbarn osv osv osv... Hehe...
Mille** Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 De som deler husvegger, i vårt tilfelle en mor, far og to barn. )
Lovemelikeyoudo Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 kjernefamile for meg er mor, far to barn, fin enebolig, to bilder, hund/katt, tilsynelatende "perfekt" familie
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Mor, far x antall barn, hund og stasjonsvogn.... Hehe:)
☆Pacific sunset☆ Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Tenker at det er sånn som jeg har det: mamma, pappa og 2 barn.
Verbena Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 For å være helt ærlig så tenker jeg at kjernefamilie er et utdatert begrep, som passet bedre inn på 50-60tallet. Personlig vil jeg heler bruke begrepet storfamilie på en litt ny måtte, man har mange forskjellige typer. Den med mor, far og barn + besteforeldre, venner og naboer (den tradisjonelle også kalt kjernefamilien), den med mor,stefar, far, stemor, barn, besteforeldre, stebesteforeldre, stesøske, halvsøsken osv (den "nye" kjernefamilien, værtfall normal familien), mor/far, barn, besteforeldre, venner og naboer... Familie er det hver enkelt definerer den til. Den tradisjonelle kjernefamilien og det som for de fleste av oss ligger i det ordet blir for mange i dag et salgs rødt flagg som viser at de har mislyktes, de klarte ikke å opprettholde det perfekte bilde.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 jeg skrev en artikkel om dette på skolen, syn jeg ikke har den på daten. men i hovedtrekk så mener jeg at det gamlebegrepet "kjærnefamlier" altså 2 voksene med 2 barn, må byttes ut. kjærnefamilien burde ikke bli brukt i det hele tatt. men om det skulle bli brut burde være ett begrep som brukes på de nermeste i familien, sånn som meg og sønnen min, det er min kjærnefamilie/nermeste familie.
ana baroma Skrevet 23. november 2007 #11 Skrevet 23. november 2007 Aner ikke hvordan kjernefamilien kan beskrives siden familie i dag er så mangt. Men i min verden er det mannen, jeg, Augusta og stesønnen min:) Også katta da... hehe;)
vitrehei Skrevet 23. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 23. november 2007 jeg skriver en artikkel om dette nå...har så langt begynt introduksjonen med at den klassiske definisjonen på kjernefamilie er i oppløsning pga så mange andre familieformer ... og så resten legger jeg ut om situasjonen som er generelt felles for familiene...eller de såkalte kjernefamiliene. økende tidspress. ?? noen som har gode forslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå