jolanda Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 far og jeg har gått fra hverandre,så nå har jeg eneomsorgen over en sønn på 11 år med diagnosen adhd og ei lita jente på 1 år.Jeg er akkurat nå sykemeldt,men om ikke så lenge må jeg i 100 % arbeid igjen,og det plager meg så mye for jeg vet at han ikke kan være alene hjemme om morgenen når han skal på skolen,og heller ikke når han skal hjem igjen heller,Og dette bekymrere meg så mye så noen råd hadde vært fint.
Gjest Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Jeg vet å ha lest at har man barn som har en diagnose så kan man kreve å få tilrettelagt arbeid, og evt redusert arbeidstid igjennom nav. Hm......vet jeg har lest om det på rettigheter, men skal hente de opp igjen, men ikke akkurat nå for nå er jeg trøtt=)
Sjokoladekaka Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Hei! overgangsstønad har du nok rett på. den er for tida kr 10 300,- for full stønad og blir gradvis litt redusert ved arbeid. Du har også rett på barnetrygd for eit barn meir enn du har. det finnes også stønad til barnepass .Og kanskje du har rett på hjelpestønad/grunnstønad? Veit akkurat korleis det der med morgon/etter skuletid er.
Joikaboll@ Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Og du kan få plass til han på S.F.O Håper alt går i orden for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå