Gå til innhold

Kan man bruke boblebad når man er gravid??


Opplandsjente

Anbefalte innlegg

Ja nettopp dette lurer jeg på?? Er til tider å bader i en svømmehall og der har de boblebad. Mener å ha lest at dette var farlig ved graviditet , men ble veldig usikker.

Synest det er veldig godt å bruke boblebad, men vil jo ikke gjøre noe som kan være farlig.

 

Er 8 uker på vei nå og jeg håper noen kan gi meg svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bruke ditt eget boblebad så lenge du er flink til å rense det jevnlig, men offentlige bad skal du nok være forsiktig med. Når mange personer bruker samme boblebad, vil det være en annen bakterieflora der. Selv om de renser, så er det ikke bakteriefritt og du risikrer også legionella-bakterier, selv om dette ikke er vanlig. Hadde ikke turt å bruke et offentlig boblebad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei man skal ikke bruke boblebad har jeg hørt.det er ikke bra for barnet pga noe med blodsirkulasjonen,det samme med massasjestoler...

vet av ei som fødte 3 og halv mnd før tiden med tvillinger pga boblebad

det gikk bra der da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt at det er farlig med boblebad. De blir jo renset, men selvfølgelig man vet ikke om noen bakterier før det kommer i media. Men i Norge skal det være trygt. Ville heller holdt meg unna boblebad i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen min sa at man kunne bruke sitt eget boblebad dersom man renset det ofte, men måtte passe på at det ikke ble for varmt.

 

Om offentlige boblebad sa han det som er skrevet ovenfor; at det ikke blir renset så ofte, og pga det og bakteriefloraen burde man unngå det.

 

Håper det var til hjelp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...