Fru Lillamum Skrevet 23. november 2007 #1 Del Skrevet 23. november 2007 Vannet gikk kl 4 natt til fredag. Riene begynte egentlig med engang. kl 6 så hadde jeg rier mellom 2 og 5 min, Dro til sykehuset kl 8. da konstaterte de at vannet hadde gått og at jeg hadde 1 cm åpning. Siden det ikke var andre som fødte den dagen så jeg fikk fødestue med engang, med fin utsikt til Mjøsa. hehe.. Riene kom og gikk konstant, jeg prøvde stort sett alt de hadde. Badekar, lystgass, prekestol, men ingenting fungerte. Kl 1430 hadde jeg 3 cm åpning. Da fikk jeg epidural og en ny verden åpnet seg. Da var det helt greit med riene. Den eneste tiden som jeg syns gikk sakte var fra kl 4 til 5. da hadde jeg veldig god virkning. fikk spist litt mat og skravlet masse med jordmor, samboeren gikk sovet litt i stolen og sendte han hyppig ut for at han skulle få spise. Han holdt familien oppdatert pr sms mens jeg lå der.. når kl var 21 hadde jeg 9 cm åpning. Riene ble såpass harde at hjerterytmen til Magnus sank mens det stod på. Ved vaktskiftet fikk en jeg ny jordmor som tilkalte lege og de diskuterte seg i mellom. Han dunket mot en kant og kom seg ikke så langt ned som de ville ha han. Jordmor gjorde meg klar til et keisersnitt, men de ville la meg prøve og presse. hadde hatt den trangen en stund. Etter 45 min med press satte de på sugekopp på hodet hans.. JÆVLIG VONDT!!!! ved neste rie så holdt de han bare igjen slik at han ikke skled tilbake han stod da i åpningen. Når siste rien kom kopble de fra sugekoppen og jeg presset han ut selv. Han ble lagt på magen min med navlestrengen rundt halsen. han kom med noen grynt og etter litt så skrek han som bare det ) Han var 3440 gr, 50 lang og 35 rundt hodet sitt. Så viste det seg at morkaka mi ikke ville ut heller. Etter en time var den fremdeles ikke kommet ut. så jeg ble hurtig kjørt til operasjons salen hvor de la meg i narkose og skrapte ut morkaka. De sa den hadde sett litt rar ut, men den hadde jo fungert som normalt siden han er helt som han skal ) kl 9 lørdag kom jeg tilbake til barselavdelingen og fikk se samboeren og Magnus, Et rørende øyeblikk Nå er vi hjemme og koser oss. Er fremdeles litt slapp etter å ha mistet masse blod. Men er totalt forelsket i ham. For dere som vil se bilder av han så er de på hjemmesiden vår www.gaardergard.no Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10987168-magnus-sin-vei-ut-til-denne-verden-smule-lang-f%C3%B8dehistorie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥lurelure♥ Skrevet 27. november 2007 #2 Del Skrevet 27. november 2007 Oi, for en tøff fødsel du fikk!! Men så flott at du fikk lønn for strevet, en godgutt!!! Gratulerer sååå mye!!! PS: Jeg fødte også en magnus for 4 uker siden i dag:) Nyyydelig navnevalg! Kos dere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10987168-magnus-sin-vei-ut-til-denne-verden-smule-lang-f%C3%B8dehistorie/#findComment-11020867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninikk70-fikk jente 6 des Skrevet 28. november 2007 #3 Del Skrevet 28. november 2007 Gratulerer med gutten,-han var virkelig vakker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10987168-magnus-sin-vei-ut-til-denne-verden-smule-lang-f%C3%B8dehistorie/#findComment-11030107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå