Gå til innhold

Bør jeg fortelle det av praktiske hensyn?


Venter endelig! 26.07.08

Anbefalte innlegg

Jeg har jo nettopp funnet ut at jeg er gravid, vet ikke hvor langt på vei, men skal til legen på onsdag. Mistenker enten 4, 5 el 6 uker.

 

Saken er den at jeg har bestilt meg en ukestur til Svalbard i mars.

Der skal jeg besøke en venninna mi som jeg bodde sammen med når vi var lærlinger. Dette har vi planlagt lenge, og jeg er så redd for å skuffe henne!

 

Får jeg ta fly så langt ute i svangerskapet?

Får jeg kjøre scooter så langt ute i svangerskapet?

Vi hadde planlagt en scootertur til Pyramiden. Og det er 14 mil èn vei.

 

Bør jeg fortelle henne det nå, og forberede henne på det?

Vi skal jo ikke fortelle familie det før i romjula.

 

Jeg skal også på Iron Maiden-konsert med samme venninna 22.juli (tenkte jeg), og vi har kjøpt billetter. Spurte henne vagt i dag om vi kunne selge de, og få i oss billetter på tribunene istedet, men uansett er det jo i slutten av svangerskapet da.

 

Vet ikke hva jeg skal gjøre!! Noen råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, siden du forteller familien i romjula - kan du ikke fortelle henne det da også? Jeg har fortalt utvalgte venninner om graviditeten iallefall og angrer ikke et sekund. Ville bare sørge for at familien fikk vite det først :) LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å ta fly i mars. Det er bare den siste måneden man ikke får vært med fly.

Når det gjelder venninna di så setter hun sikkert pris på at du forteller henne om svangerskapet i god tid før du kommer. :-)

 

Men konserten er det jo ikke sikkert du rekker, er du 6 uker på vei kan jo barnet ha kommet på den tiden???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)

 

men om det skjer noe på Svalbard da? de har jo ikke jordmor der. de fødende må inn til fastlandet i god tid før fødselen.

 

ja, det var den konserten da.. jaja.. vi får da den som det kommer.. men kan i allefall ikke stå på gressmatta i flere timer om jeg skulle rekke den..:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-

 

Vi bodde på Svalbard når vi gikk gravid med førstemann, reiste ned 1 mnd før termin og det var ikke no problem, barë å reise:)

Ang scooterkjøring er det ikke noe problem så lenge du ikke har planer om å ture i fjellsidene, drive med ville stunt:)

Ta det rolig og unngå å rase over de største skavlene:) Opp litt bratte skråninger kan du jo reise deg litt opp så du ikke får en sånn "dump" på toppen..(forstår?..:)

 

God tur!!! Er jo en fantastisk tid å reise på!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk!:)

Jeg har kjørt scooter før, men er ikke noe råtass for å si det sånn;p Ja, skjønnte det med "dump'en" ;)

Tror du det blir for mye med en tur til Pyramiden? Er jo ikke sikkert været tillater det heller da, men..

Men snowboardet må vel kanskje legge igjen hjemme:S

 

Takk for alle svar, og det var også betryggende å få fra ei som har bodd der:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang konserten så ville jeg nok ikke satset på å orke det. Vet ikke om du har barn fra før, men det er veldig tungt på slutten, mange sliter med bekkenløsning, og kroppen er tung og sliten etter et langt svangerskap (hos de aller fleste i alle fall), og da tror jeg det vil bli tungt å stå igjennom en hel konsert. Pluss all dytting og skumping som skjer på en konsert. Jeg kan jo ikke si hva du vil orke eller ikke, men jeg hadde ikke orket tanken på en konsert såpass mot slutten, og heller ikke rett etter fødsel. Og da er det kanskje like greit å være forberedt på det, slik at du ikke svikter venninnen din rett før fordi du ikke er i form (vet ikke om det bare er dere to, eller om det er flere?) Jeg ville i alle fall hatt en reserveplan, noen som kan overta billetten eller noe slikt?

 

Jeg har veldig lyst på Bon Jovi-konsert i juni, men med termin i månedsskiftet juni-juli så kan jeg ikke tenke på det, for det vil jeg ikke orke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bryllupsfeiring 08.08 og terminen er i midten av Juli 07.... NOT GOOD!! Tror bare må avlyse, eller sette til en annen dato.... det er sendt ut 60 innbydelser...urgs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

derfor jeg tenkte på at kanskje - om jeg orket - var bedre å ha tribuneplasser..?

er ikke sikker på når termin er enda, men det blir sikkert for nært konserten:s

har ikke barn fra før nei, og jeg hadde jo ikke trodd vi var så heldige å få bli gravide så fort, så da bestilte jeg billetter.. det skulle jeg kanskje ikke gjort;p

Heldigvis er det flere som skal være med, så det er ikke så "farlig" om jeg faller fra..

jeg får visst bare gi bort billetten da;p

 

Tusen takk igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...