Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #1 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg bare klarer ikke å få meg til å fortelle til sambo at jeg har fått et utbrudd av kjønnsvorter nå i svangerskapet, vi har for tiden ike sex fordi han tror jeg er sliten og trett og ikke orker.. Hvordan fortalte dere det? I dag fikk jeg et brev også fra gyn.som sa at jeg hadde n liten celleforandring også... ikke det at det trenger åværenoe farlig men, vet bare ikke hvordan jeg skal si det... huff, jeg må jo høres helt fæl ut som ikke har sagt det enda etter å ha vist det i 2 uker.. Mn hver gang jeg sir til meg selv: "si det NÅ" så bare fryser jeg... hjelp noen.. *sukk* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10986137-hvordan-fortelle-sambo-om-kj%C3%B8nsvorter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #2 Del Skrevet 24. november 2007 Huff, vet absolutt hvordan du har det. Har selv fått utbrudd under svangerskapet og måttet fortelle det til samboer. Jeg bet tenna sammen og fortalte det en kveld vi hadde lagt oss.. synes det er lettere å ta slike ting i senga.. Det værste nå er å få han til å innse hvor vanlig og ufarlig kjønnsvorter egentlig er. Ikke bare lett når han er panisk overfor alt som heter kjønnssykdommer, men samtidig nekter å lese om det. Han sier han ikke gleder seg til å ha sex igjen for han er redd for å bli smittet. At han det er så godt som 100% sjangs for at han allerede er smittet eller at det faktisk kan ha vært han som har smittet meg er jo helt urealistisk i følge han, eksperten som ikke har lest en dritt! Kjønnsvorter er jo ikke verdens undergang, hvem som har smittet hver er uvesentlig i mine øyne. Poenget mitt er at vi et to om ting og vi satser jo på å leve resten av livet sammen. Lurer på om han har tenk seg et liv uten sex?! Spurte i frutsrasjon om vi kom til å ende opp med å måtte unnfange neste barn med kakesprøyte!!! Ikke bare lett dette her, de mannfolka slipper jo unna alt (tenker da alle plager svangerskapet bringer). Hopp i det, fortell typen hva som er saken, men les om det først så du kan svare på spm. Et tips er å gå inn på nettsidene til olafiaklinikken og få han til å lese der også. Står veldig godt forklart og der vil du få mange gode svar. Lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10986137-hvordan-fortelle-sambo-om-kj%C3%B8nsvorter/#findComment-10995013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #3 Del Skrevet 26. november 2007 Hei. Føler med dere ja. Husker da jeg måtte fortelle min samboer om dette(da hadde jeg bare fått innvendige). Han tenkte ikke så mye over det for han visste nok ikke helt hva dette var. Så begynte drittet å spre seg på utsiden. Husker han spurte meg hva det var for noe da vi koste. Kjente jeg ble helt utilpass og følte meg ekkel. Jeg fortlate det slik som det var. At dette kom under graviditeten, og at smittekilden ikke er lett å finne derfor er det ingen plikt å fortelle slik engang. Og at det til og med kan være han som har smittet meg. De fleste får ikke utbrudd. Vi hadde sannsynligvis aldri visst om at vi hadde dette viruset hvis vi ikke hadde blitt gravide. Slår ut da og når kroppens immunforsvar er nede osv. Han er garantert smittet, men vil ikke få symptomer på dette. Men min type spurte jo selfølgelig 2 av sine ekser om de hadde dette etterpå, og som svarte nei. Han har tydeligvis ikke skjønt dette her helt. Gjett hvem som hadde lyst til å ta selvmord etter dette? Nå føler jeg meg bare ekkel. Husk å oppgi alle detaljer og les godt om dette før du forteller noe iallfall. Så slipper kanskje du den samme pinlige opplevelsen som jeg fikk. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10986137-hvordan-fortelle-sambo-om-kj%C3%B8nsvorter/#findComment-11008036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #4 Del Skrevet 7. desember 2007 hadde ikke noe problemer med å fortelle at jeg har fått kjønnsvorter,men fikk herpes for snart et år siden og det var mye værre å fortelle siden vi da nettopp hadde blitt offisielt sammen og jeg tror jeg fikk det av en annen mann...DET var flaut det,men tok en liten hvit løgn og sa det mest sannsynlig var kjæresten som hadde smittet meg,siden han hadde munnsårutbrudd og utførte oralsex på meg...ikke særlig snilt av meg,men noen ganger tvinger nervøsiteten ut sånne løgner... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10986137-hvordan-fortelle-sambo-om-kj%C3%B8nsvorter/#findComment-136236376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #5 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg hadde bare vært sammen med typen min i noen mnd før jeg fikk kjønnsvorter. Det var kjipt å fortelle det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10986137-hvordan-fortelle-sambo-om-kj%C3%B8nsvorter/#findComment-136240403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyendelig- får 2 tette=) Skrevet 13. desember 2007 #6 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være noe problem å fortelle dette til samboeren sin, hvis man har et godt og åpent forhold. Hvis du har kjønnsvorter, er din samboer garantert smittet også, og det kan like gjerne være han som har smittet deg. Dette viruset kan ligge latent hos begge parter i lang tid, og man vet ikke selv at man har det før en får utbrudd. Vi oppdaget det ved at min samboer fikk en vorte på penis. Jeg sjekket meg hos gynekolog med en gang, og det ble oppdaget innvendig utbrudd. Vi fikk begge behandling for utbruddet, men vil aldri være kvitt selve viruset... Hvem som har smittet hvem vet vi ikke, og det har ingen betydning for oss. Dette er vi sammen om. Dessverre....... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10986137-hvordan-fortelle-sambo-om-kj%C3%B8nsvorter/#findComment-136288553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå