Gå til innhold

Drakk dere før dere fant ut at dere var gravide?


Skrekkblanda fryd *mamma*

Anbefalte innlegg

Det skjer vel med en god del, i og med at mange svangerskap ikke er planlagt. Det jeg lurer på er om man i såfall får nøyere oppfølging, evt tidlig ul hvis det har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hvor langt man er på vei når man finner det ut.

Jeg drakk to små teknerter forrige lørdag. Da var jeg 3 uker på vei, så da er det ingen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, blir litt stressa av å lese alle innleggene på BliGravid. Høres ut som man har ødelagt ungen om noe sånn skulle skje. Er ikke gravid enda, men jeg gidder ikke sette livet på vent i flere mnd fordi vi har sluttet med prev. Det kan jo dra ut dette :) Skal selvsagt ikke drikke hvis jeg tror jeg kan være det, men vil jo kose meg ellers.

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter og ha prøved lenge og bli gavide uten og lykkest,så skulle vi ha ei pause med prøvinga,og eg hadde ei real fyllekulle...(uffa meg) dette var to dager før ikm(vi hadde som sagt ikke prøvd og bli gravide den mnd) men mensen dukket nemmlig ikke opp den mnd,fikk jo litt panikk og snakka med legen min om dette,men det hadde visst ikkje så masse og sei...for det går noen uker før mor og barn deler samme blod og "koblest" til kvarander...så det går heiilt fint...=) kos deg du... eg savner ett glass rødvin noe syyykt....om alkoholfri smaker ikke godt...=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer jo sikkert kjempeofte! Jeg er personlig av den oppfatning at man ikke skal gjøre prøvin til noe bekymringsfuklt.Tror ikke det er sunt å gå rundt med masse bekymrende tanker om ditt og datt i forbindelse med at man forsøker å bli gravid. Men selvfølgelig, dersom man har mistanke om graviditet, mener jeg at man må avstå fra røyk og rusmidler. hehe..når det er sagt: min mor røykte 20 sigg om dagen og drakk mellom 5-10 opper kaffe hver dag under alle sine svangerskap. Der har man skrekkeksempelet liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innstilt på at vi kom til å prøve en stund før jeg evt ble gravid, men det skjedde ved første mulighet. Var på bryllupsreise før jeg oppdaget at jeg var gravid. Drakk et par glass vin til maten nesten hver kveld. Dvs. i uke 2 og 3. Fikk magetrøbbel de siste dagene av ferien, så var heldigvis avholdende da. Er nå veldig bekymret for at dette kan ha skadet min kommende baby. Ganske uflaks føler jeg, for jeg drikker lite ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

va nok på en fest like før æ oppdaga at æ va gravid ja...men mange svangerskap har vært på en fest før det e blitt oppdaga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var på fest både fredag og lørdag, en uke etter IKM...Drakk ikke mye, men det ble jo noen glass rødvin begge dagene.

Men fy søren så sjuk jeg ble begge de nettene!!!...spydde opp alt som var (sorry detaljer)...og så ble jeg helt fin igjen etterpå.

Det var sikkert kroppens måte å fortelle at dette ville den ikke ha...og at noe var i gjære... (Bruker nemlig ikke å reagere slik på 2-3 glass vin...)

 

Tror ikke vi skal være bekymret for å ha drukket, før vi i det hele tatt vet at vi er gravide...

Vi hadde også bestemt oss for å "bare ta det som det kommer" denne syklusen...og jammen satt den ikke da!! Er nå 6+1 =)

 

...så nå fremover blir det kun rød saft =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drukket 3 ganger etter jeg ble gravid!

 

Fikk blødning 17-18. oktober,tenkte dette kunne være mensen (etter jeg hadde hatt utskrapning.. ) og blødning ijen i begynnelsen på november.Drakk to ganger i oktober og dagen etter jeg hadde en blødning i november.Kunne jo ikke vite at jeg var gravid og rundt 6+2 på vei jeg vel?

Uansett.. legen sa til meg at jeg ikke skulle være bekymra.(da jeg var på ultralyd på sykehuset) så lenge jeg ikke hadde drukket hver dag,så skulle det gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang tok det 5 år å bli gravid, så vi hadde forberedt oss på lang prøveperiode denne gangen også. Men nå gikk det på første forsøk, gitt... Og ca 1 uke før IKM var jeg på fest og drakk en del, var ikke i tankene mine at det skulle ha skjedd noe så fort. Men her sitter jeg nå da, snart 8 uker på vei... Tviler på at man får tidlig UL pga dette da det er ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Både denne gang og da jeg gikk med lillegutt.. Og spurte legen om dette. Han sa at HVIS det var så at fosteranlegget tok skade av alkoholen som man drikker før man i det hele tatt vet at man er gravid, vil det mest sannsynlig komme ut og man ville miste det, også før man i det hele tatt visste at man var gravid!!

 

Kanskje noe av hysteriet rundt drikking og prøving er fordi at alkohol kan i noen tilfeller begrense muligheten for å bli gravid? Det har jeg sett i flere artikler, men så er nå vi mennesker skapt slik at man kanskje slapper av mer når man har fått nyte et glass rødvin eller to, og kan også slappe mer av i forhold til prøving og derfor kanskje lykkes???

For det er det som har skjedd med mine to graviditeter.. Har ikke drukket meg kanonings, men bare kost meg med rødvin og et par fester og bam så satt spira.. Er kjekt når hjernen får noe annet å fokusere på!

 

Så tror nok du skal bare ta det helt med ro i forhold til det! Fosteranlegg og mor deler ikke blod før sånn 6 uker uti gravidieten eller så! Er noe helt annet hvis man fortsetter å drikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Jeg stikker innom fra 3.trimester.

Jeg drakk 2 ganger før jeg fant ut at jeg var gravid. Fant ut at jeg var gravid 29.mai i år, og drakk den 19.mai og den 25.mai...

Det spiller ingen rolle sa både jordmor og lege til meg! Det er korrekt som noen sier her,at mor og embryo ikke deler blod før uke 6-7. Fram til da lever embryoet av en plommesekk. Jeg ble også planlagt gravid ja! Men ingen vet jo hvor lang tid det kan ta å bli gravid,og det er jo ikke dermed sagt at man skal slutte å leve i prøveperioden! Ei venninne av meg drakk seg møkkings når hu var i uke 6 med sin første, og det har jo selvsagt ikke gjort noe.. Hør på fagfolk,og ikke alle bedrevitere.. :) Lykke til og kos deg både i prøveperioden og jula! :)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drakk endel, røyka og festa hver helg inntil jeg fant ut at jeg var gravid, da hadde jeg vært gravid 1 mnd (4 uker). Jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet, men jeg har gjort alt riktig etter at jeg fant det ut. Så det er vel ingen skade skjedd. Før i tida visste man ikke at det var farlig å drikke og røyke engang og de ungene har jo vokst opp helt friske. Jeg tror det er viktigere at man er sunn og sånt etter at man har funnet det ut.

 

Jeg fikk ikke tidligere ul eller noe, legen min sa at det var ganske vanlig at de fleste gikk en mnd tid før de fant det ut når neste mens ikke kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...