Gå til innhold

GENA dna test

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

når mitt barn ble født sto mellom to mulige fedre... jeg tok gena dna testen på han som viste seg å være far...faren møtte ikke på timen sin på nav, og nå har jeg fått brev fra nav der de kaller inn til dna blodprøve... jeg ringte de og sa at det var allerede tatt en test, og fikk beskjed om at det var ikke sikkert den ble godkjent, men at jeg skulle sende inn kopiene...

er det noen som har vært borti lignende? jeg skjønner ikke hvor problemet ligger..og jeg synes det er ganske surt å ha brukt 2600,- på en test som kanskje ikke er gyldig i det offentlige..=(

Fortsetter under...

Hei! :)

Kan det ha noe med om gena er offentlig godkjent da? Kanskje nav vil ha kvalitetssikring på testen? Kanskje det har noe med at ingen har observert at det var barnefaren sitt DNA som ble sendt inn også?

Uansett, så vet jo dere hvem som er faren, og om nav vil ha en ny test, så er ikke det noe du må betale. :)

• 4 uker senere...

Tror ikke det er selve testen som er problemet, men dersom en DNA-test skal brukes rettslig, må den ha blitt tatt på riktig måte. Dvs at det må være vitner tilstede nå testen blir tatt og at disse dokumenterer at riktig person har tatt den! Dette er aller helst advokater eller leger! Da skal testen kunne brukes på NAV og retten!

Leste på GENA sine nettsider at de er akkreditert, dvs at kvaliteten og kvalitetsikringen på deres tester skal være optimal - og dermed kunne brukes av NAV og retten!

Forstår din frustrasjon for å ha brukt 2600 kr helt forgjeves! Be trygdekontoret kontakte GENA for å få oppklart det!

Stå på!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...