Gå til innhold

Bading på kveldene

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det er mange som bader den lille hver dag før de tar pysjen på kveldene. Må man bade hver dag? Eller når må man starte å bade hver dag som en del av kveld rutiner? Vår lilleklump er nesten 4 uker men vi bader ikke hver dag, kanskje 2-3 ganger per uke.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10985715-bading-p%C3%A5-kveldene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi dusjer hver kveld, men det er ikke for at hun er skitten, men pappan har det som en del av kosen :-) Vi bruker lite såpe og jeg har vært på helsekost og kjøpt, sånn at det ikke blir for mye..... Vi begynte med det når vi skulle få inn rutinene, men det blir nok ikke så mye etterhvert kjenner jeg :-)

Vi bader minsten sånn i underkant av 2 ganger i uka. Noen ganger har han badet om morgenen, noen ganger midt på dagen og noen ganger om kvelden. Alt etter hva som passer. Et par ganger har han også vært oppi badekaret sammen med storesøster og storebror - bare fordi det er lettvint og greit å bade alle samtidig! Sparer masse tid på dette. Og så syntes de to store at dette var sååå kos!

Vi bader ca annenhver kveld. Jeg badet min første jente hver kveld.....og hun ble tørr i huden etterhvert.....så da sluttet jeg med så mye bading. Jeg har litt parfymefri olje eller såpe i vannet.....av og til kun vann. Bruker en tummy tub, som skal etterligne følelsen av å være i livmoren :-) Gullet synes det er helt supert, er supervåken når hun er oppi den!

Jo det er ikke bra for fettlaget i huden å bade så mye......og man skal helst bade dem på kvelden, for å ikke vaske bort fettlaget før man skal ut på tur om dagen. Har jeg hørt i hvertfall :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...