Gå til innhold

sydentur


reekleim *fødeklar*

Anbefalte innlegg

Ska til syden når jeg er i uke 9.

Er det noe jeg bør tenke på? Har vært gravid førr men aldrig gravid i syden så glad for alle tips jeg kan få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Det er bare å følge kroppens signaler. Drikk rikelig med vann fra flaske, og unngå mat som ikke er stekt /kokt skikkelig. Grønsaker og frukt skal vaskes skikkelig eller skrelles. Unngå kontakt med katter.

 

Dette er regler for generelt å unngå diare mm i syden, men gravide bør spesielt tenke på smitte av toxoplasmose som er mere utbredt i varmere strøk enn her hjemme.

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjör akkurat som du hadde gjort hjemme i Norge, det er mitt tips. Bare drikk litt mere kanskje

 

Det folk sier om at "pass deg, det er masse salmonella i Spania" osv er bare tull, hörer oftere om problemer med Gilde-produkter som maa trekkes tilbake fra butikkene.

 

Bare ta det helt med ro og lev akkurat som för; og nyt ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Nå gleder jeg meg skikkelig. Om akkurat 2 uker ligger jeg i solen nygravid og uten de andre småttisene hjemme, Bare jeg og mannen min og den lille i magen da..hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til varmere strøk til uka. Er da i uke 9. Fått tips om å takke nei til isbiter da disse ofte blir laget av vann fra springen. Veldig spent jeg også. Men har aldri blitt dårlig i utlandet før så regner med det går greit. I tillegg er jeg konstant kvalm så da blir det ikke mye mat inn....

 

God tur, kose deg masse :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...