tottelott Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Jeg skal et lite ærend til uken og må av den grunn pumpe meg litt. Tenkte jeg skulle pumpe meg litt hver dag i ca 3 dager, det jeg lurer på er: kan "ny" melk blandes med "gammel" melk som står i kjøleskapet og som ikke er eldre enn 3 dager?
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Utpumpa melk kan stå 48 timer i kjøleskapet og 3 mndr i fryseren.. Du kan tømme ny melk over tidligere utpumpet melk. MEN den sist utpumpede melken må avkjøles i kjøleskapet før du tømmer den i samme beholder.. Skjønner? Å hvis du skal tømme melk over frossen melk, må melka avkjøles før du heller den på den frosne.
trollet66 Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Du kan fint helle nypumpet melk direkte over frossen, det er ikke nødvendig å kjøle først. Bare pass på at mengden fersk melk ikke er størrre enn den allerede frossene. Men i kjøleskap må melk være avkjølt før de blandes, altså ikke varm melk i kjølig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå