Gå til innhold

Noen andre som har prøvd Colour Define? (shampooen som farger hår)

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte den for ei ukes tid siden... har ikke hatt råd til å gå til frisøren på år og dag, fordi en tulling ruinerte oss med å ødelegge hybelleiligheten vi leide ut til han fra a til å.

Jeg har mørk blondt hår, men har stipet det hele tiden. men etter mange måneder ser du jo etterveksten ganske heftig, og det er et fint skille mellom kommunegrått og lys blondt....

jeg fikk beskjed om å prøve den, og tenkte at det er jo billigere enn frisøren uansett. 100 kr for shampoo og 100 for balsam.

Første gang jeg prøvde den tenkte jeg fader, den har jo ingen virkning... 200 rett ut av vinduet.... men jeg fortsatte å bruke den hver dag slik det sto, og nå er etterveksten like blond som resten, og det ser skikkelig naturlig ut også! Bedre enn hos frisøren faktisk :-D

ville bare tipse dere om det. de har både til blondt og brunt hår.

Fortsetter under...

Tør nesten ikke bruke Define-shampoo jeg.. For sist jeg brukte det (det var den for blondt hår, slik lilla flaske) så fikk jeg grønne striper i håret..

Jeg er veldig lys blond, og når sola står på som verst på sommeren er jeg nesten hvit i håret, men når Kong vinter kommer blir det håret som vokser ut kommunegrått. Så sist jeg var til frisøren hadde de oppi slik Sunlights, noe som blekner det som er kommunegrått til den fargen en opprinnelig har. Jeg betalte litt over 300 for det, og er veldig fornøyd. Ingen som ser at jeg har gjort det heller, bare jeg:) Jeg er ihvertfall kjempefornøyd.. Men muligens jeg kommer til å prøve den shampoen likevel, høres jo veldig bra ut da. Å den er ikke noe særlig billig heller, så skulle jo tro at det er litt kvalitet på den:) Men litt kjipt hvis jeg får grønne striper til jul da:/

Husk at define er skadelig for hår og hodebunn.. Inneholder masse ikke-løselig silikoner som legger seg som ei hinne rundt hårstrået og nedi hodebunnen.. Noe som hindrer oksygen å komme til,og håret vil virke veldig dødt og glansløst.. Define er frisørens skrekk..

Laget på samme fabrikk som zalo og omo..

Jeg sier ikke bare det fordi jeg er frisør,men etter å ha sett kjemien og oppbygningen samt effekten over tid vil jeg bare be alle om å styre unna butikkprodukter. Frisørprodukter er dyrere ja,men også mye drøyere og ikke skadelig for håret.

Bare litt enkel kjemi sånn på tampen:

Alle hårprodukter hår noe som heter molekylvekt og størrelse.

Jo mindre molekylvekt,jo lenger inn i håret trekker produktet.

Alle frisørprodukter har en molekylvekt på mellom 150 og 2000.

Alle disse trenger ganske langt inn i håret. Det finnes ingen butikkprodukter som har en molekylvekt på under 40.000. Dvs at de bare legger seg ytterst i håret.. Og vil gjøre det vanskelig for eventuell farge eller andre produkter å trenge igjennom hinnen..

Ha en god helg! :)

Hmmm....hørtes rart ut at den skulle farge håret..?

Jeg har selv kjøpt den som er lilla, og har brukt den i noen uker nå. Det er vel bare meningen at den skal hjelpe til med å få vekk uønsket gulskjær i blondt bleket hår? Vet ikke om den har hjulpet noe særlig jeg, men jeg har vel kanskje fått LITT finere farge på håret.

Noe av håret mitt er mørkt (har mørkt hår med masse lyse striper), og dette har i alle fall ikke blitt noe lysere av denne shampoen. Hørtes rart ut at du skulle få lysere hår av den, syns nå jeg ;)

Hi hi. Tydeligvis ikke bare jeg som grøsser når man snakker om Define. Jeg kunne ikke all den teorien du kunne. Men hadde en modell til permanent, modellen fikk ikke noe krøll. Så læreren tok hun med for å hårtest og analyse. Til slutt fant de ut at det sannsynligvis var fordi hun hadde brukt define sjampo i et halvt år, permanentoljen kom ikke igjenom det laget med silikon som satt igjen i håret.

Har du utdannet deg noe mer på teori/kjemi utenom Labambie?

Annonse

hmm dere firsører og andre, hehe.. jeg begynte å bruke den orange define, husker ikke helt hva den heter, men for å gjøre håret tykt osv.. den funket rååbra de første gangene og var super fornøyd!!

men nå er håret mitt sykt statisk, reiser seg med en gang, og ser fettete ut selv etter vask!!!

Jeg bruker også den oransje define og er veldig fornøyd... men så er håret mitt alltid litt fett så jeg merker ikke så mye forskjell...

dere som er frisører... hvor lenge skal man bruke en annen shampo for at define skal være ute av håret? Må det vokse helt ut?

Hei! Det som er,du trenger ikke vente så lenge da.. Om du bare bytter til frisørshampo vil det gradvis slites av igjen. Om man fortsetter med butikkprodukter blir belegget tykkere. Derfor mange føler de må bytte shampo ofte.

Jeg anbefaler,om du ønsker å bli kvitt dette, at du går til frisøren og ber om en rensekur. Det har de fleste frisørsalonger,da dette problemet er veldig økende. Det gjelder jo selvsagt ikke bare shampo, men også styling som spray og voks. Nesten kul umulig å få det ut av håret igjen.

Men om du går til frisøren og får rensa det skikkelig,og tatt en god kur på det,og kjøper med deg det frisøren anbefaler av shampo og balsam hjem, så garanterer jeg at det maks tar 3-4 hårvask før du føler stort forskjell. Som regel ser de fleste stor forskjell allerede i frisørstolen etter rensekuren. Håret er ikke lenger dødt,man ser det løfter seg litt fra hodebunnen med en gang..

Og jeg har ikke tatt noe ekstra kjemi,men jeg er sinnsykt interessert i temaet! Og Shiny83,om du synes sånt er spennende så ta kontakt med selger som fører KMS,eller direkte på tendenz. De kan absolutt alt om dette,og er veldig flinke til å lære bort. Du får basic kjemi, og sett hvordan det funka via kjemi.. :)

Ja, jeg tok en sånn rensekur en gang. Frisøren jeg gikk til var jo helt oppgitt over håret mitt, sa det var fullt av masse dritt, men jeg bruker så og si aldri noen produkter i det hele tatt... jeg vet ikke om jeg syntes håret var veldig mye bedre etter den kuren, men håret ser jo alltid bra ut når man har vært hos frisøren da...

Saken er at jeg er veldig fornøyd med den define shampoen. Jeg har prøvd dyre frisørsshampoer før, men synes ikke håret blir like fint og tjukt som med define... jeg har veldig tynt hår, men nå er det litt lengde på det og jeg er ganske fornøyd faktisk...

Så du som er frisør... har du noen tips til shampoer jeg kan prøve? Det er altså tynt, litt elektrisk og blir veldig fort fett... ikke noe særlig å skryte av, men jeg prøver i alle fall mitt beste (føler jeg da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...