Mammapudding Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Jeg har flate brystknopper, spesielt på den ene puppen. Hadde mye vondt de 2 første mnd men så ble tungebåndet til Leah klippet og dt ble mye bedre. Men høyre brystknopp har jeg alltid litt vondt i, og innimellom kjempevondt. Regner med det kommer av at den er så flat og blir tvunget ut hver gang hun spiser. I dag har jeg skikkelig vondt klarer såvidt å puste mens hun suger. Kan ikke se noe sår, det har det vanligvis vært de dagene det er kjempevondt. Jeg former alltid brystknoppen og klemmer ut litt melk før jeg legger henne til, lar en dråpe være igjen og lufttørker så ofte det lar seg gjøre, smører på de dagene det er mest vondt/sårt og veksler mellom "vanlig" ammestilling, tvillingstilling og liggende for å få litt forskjellig belastning..I dag prøvde jeg også å stå på alle fire. Er det noe annet jeg kan gjøre for å slippe å få disse dagene med kjempevondt? Det er heldigvis ikke så ofte og det går over etter noen dager med annen ammestilling osv..Men vil helst ikke ha vondt:)
Mammapudding Skrevet 23. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 23. november 2007 Ingen? Hvis du ikke har et godt råd eller tips så tar jeg gjerne i mot litt trøst også;-)
trollet66 Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Siden du har vært mye sår, kan det jo hende at du har pådratt deg en bakteriell infeksjon/sopp. Begge deler kan heldigvis behandles.... Ta en tur til legen på mandag, og avgi en melkeprøve til dyrking, og en svaber prøve av områdene rundt brystknoppen . Samtidig ber du legen ta en kikk i barnets munn og se om h*n ser antynding til sopp. Det kan være lurt å be om en kur med mykostatin(salve til deg og mikstur til barnet) mens du venter på svar på de bakterielle prøvene. Er det sopp, vil du få ganske kjapp smertelindring - og det i seg selv vil jo i grunn fortelle at det er det som plager deg.... Det er pyton å ha det slik, amming skal liksom være kjekt det!!! Nå i helgen vil jeg anbefale deg å gjøre livet ¨surt¨ for eventuelle soppsporer.... Lufte puppene mest mulig, gjerne blåse dem tørre med hårtørreren. sopp vil ha det fuktig, varmt og tørt ¨føre¨er svært ugunstig. du kan godt vaske brystknoppene med gul farris!!!! Og la dette lufttørke!!!! Lykke til og god bedring!
Mammapudding Skrevet 23. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2007 Takk for svar:) Skal ringe legen på mandag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå