Gå til innhold

Innboforsikring... hvor mye har dere i forsikringssum??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det som er viktig e å tenke gjennom hva som skjer ved for eksempel en brann. Hvor mye trenger du for å kjøpe det du har behov for da? Husk at dere da trenger alt fra sokker og hårspenner til teskjeer, sofaputer og store møbler. De fleste vil nok slite med å skaffe det for 300.000,-. Vi har 1,2 mill. Det er ikke forskrekkelig høyt tror jeg. (Har hus på ca 220m2)

Annonse

vi har 500000... vi har ikke så mye, veldig mye vi har fått, men hvis det skulle skje noe blir det dyrt å kjøpe alt nytt!

vi hadde vel 300000 vi og før vi fikk lillegutt, men øka da!

ville nok økt det litt kanskje..

Det er ikke bare løsøre som skal kjøpes nytt hvis det f.eks brenner. Husk også kjøkkeninnredning og baderomsinnredning. Dette er jo ofte flerhundretusen bare dette. Vi har enebolig, og vi har 1.500.000. Husker ikke hvor mye vi betaler i året, men også gjennom fagforeningen min.

Gubben ahr sånn LO forsikring og den er ubegransa. Har toppforsikring også, så den dekker ganske mye forskjellige hendelige og ikke hendelige uhell.

Men så står det at huset er forsikra for 1,5 mill en plass, og så står det at det er fullverdiforsikret en annen plass. Da blir jeg forvirra. For vi får ikke et nytt hus for 1,5 mill. Naboene bygget nytt som er mindre enn vårt og betalte 2,5 (bare 300000 var for tomta da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...