Gå til innhold

Overdose epilepsimedisin...!?

mamma til to skjønnel :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har en sønn på 18 mnd som begynte på ny epilepsimedisin på onsdag. han gikk tidligere på orfiril, nå har han begynt på orfiril long. i natt har han vært mer eller mindre sammenhengende våken fra kl. ett og finner ikke roen. han bare gråter, og er tydelig veldig sliten og frustrert men klarer ikke falle til ro. kan dette være tegn på at han har en reaksjon på den nye medisinen, eller at han får for mye?

noen som har erfaring med dette??

hilsen engstelig mamma

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes dette hørtes ut som forferdelig situasjon. Jeg ville ganske raskt tatt kontakt med legen tror jeg. Vet at mange leger vet lite om epilepsi så kanskje det kunne ha lønnet seg å kontakte en annen lege. Har du vært i kontakt med spesialsykehuset for epilepsi i sandvika? Jeg vet ikke så mye om barn og epilepsi selv men trodde man brukte depakote istedenfor orfiril hos de minste. Dette er også et valproat preparat.

De reaksjonene du nevnte kan forresten være en reaksjon på den nye medisinen. Og sånn kan han jo ikke ha det, Håper du finner ut av dette raskt.

Stor klem og lykke til...

Skrevet

hei igjen!! fikk du snakket med en lege ang. dette?? Ble bare så spent på hvordan det gikk med dere, og om det ble gjort noen medikamentendringer. Håper situasjonen er bedre.

Klem klem

Skrevet

Han er jo vant til virkstoffet, Orfiril Long er jo bare en annen tillagningsform ( drasjerte kuler istdenfor tabletter ). Sønnen vår sto på Orfirl Long da han var på samme alder som din sønn. Vi syntes også at han virket depressiv og frustrert da han gikk på det, særlig ca en halv time etter at han hadde fått dosen, da opptaket i kroppen begynte.

Hva sa legen deres ?

Er ellers enig i at dere bør forsøke å komme på SSE. Det er i grunnen rart at ikke barnelegene lokalt henviser en automatisk for en second opinion, slik at det er opp til oss foreldre å mase og mase og mase.

Skrevet

Hei!

Enig i at han er vant til virkestoffet, men symptomene tyder jo helt klart på en reaksjon iforbindelse med overgangen fra vanlig til long. Det er nesten like mange individuelle reaksjoner på medikamenter som det er mennesker som bruker dem. Epilepsimedisiner er vanskelige og sammensatte. Spesielt hos små barn er det derfor viktig at man leser symptomer og endring i adferd og ikke bare pakningsvedlegget. Har jobbet mange år med dette og sett mye (ikke med små barn men ungdom og voksen). Forskjellen mellom long og vanlig er ikke bare depoteffekten, forstå det den som kan men sånn er det i praksis. Depakote er igjen annerledes i virkemåten og brukes mest hos små barn,men også en del hos voksne.

Igjen vil jeg ihvertfall si at jeg håper dere har fått en bedre situasjon.

klem klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...