Gå til innhold

Når forteller man det til andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker litt på når jeg skal fortelle det? Heller mot å fortelle det akkurat i uke 12. Men har jo så lyst til å fortelle det allerede nå, litt småfrustrerende å ikke ha noen å snakke med utenom samboeren de første 12 ukene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;) jeg har fortalt det til nesten hele familien, det gjorde jeg i uke 5. Har fortalt sjefen det, men venter med å fortelle venner og kollegaer etter 12uke. Er nå 8uker+4dager. Jeg synes det er grit å fortelle det til familie. Da har jeg støtte hvis det skulle skje noe og ikke minst snakke om graviditeten....

Skrevet

Takk for svar, hvordan reagerte de da du fortalte det, ettersom det var såpass tidlig mener jeg?

Skrevet

Vi skal fortelle det til familiene våre til jul. Da er jeg ca 11 uker på vei så det passer bra. Vi hadde nok ikke klart å vente så lenge hvis det ikke var for at de bor langt unna. Ser de ikke før til jul, og vil gjerne si det face til face! Vil ikke gå glipp av de ansiktene for alt i verden! Er det som gjør at vi "holder ut" og ikke sier noe selv om jeg har lyst til å rope det ut hver gang jeg er i telefonen med foreldre/venner. Heldigvis bare en mnd igjen.. Skal si det til mine beste venninner om et par uker. Skal på jentehelg i Oslo og klarer neppe å juge meg gjennom torsdag til søndag uten så mye som et glass vin (og kanskje kvalme i tillegg). Sånn generelt ser jeg ingen problemer med å si det til venner og familie tidlig. Hvis det skulle ende i en sa ville jeg ha søkt støtte hos dem uansett og da er det kanskje ok at de visste det på forhånd. Dette må hver enkelt vurdere, men satser altså på face-to-face metoden!!

Skrevet

De ble kjemeglad på mine vegne. Nå har jeg mistet en gang før for et år siden og prøvd over et år så jeg er bare overlykkelig;) klarte ikke la være å ikke fortelle det;)

Skrevet

hihi, nei det er noe med det, å si det face til face altså. Jeg er i samme situasjon som deg, bor langt unna og ser de ikke før til jul, er da 10 uker når jeg kommer hjem, og 11 uker når vi drar igjen. Kanskje jeg sier det samme dag som vi drar, eller dagen før. For å få med meg reaksjonene:-)

Skrevet

Hehe. Reaksjonene må man ha med! Men jeg tror sjansen er stor for at du sier det med en gang du kommer hjem! Tror du virkelig at du klarer å holde det hemmelig hele jula? Jeg synes personlig juleaften er en perfekt dag å si det på, og det hadde vi i utgangspunktet planlagt, men i går fikk vi vite at foreldrene til samboeren planlegger å invitere mine foreldre på middag 22.des. Snakk om å få gavepakke i hånda! Jeg tror vi sier det når alle fire er tilstede gitt:) Er minst tre år siden de sist så hverandre. Utrolig åssen ting ordner seg noen ganger!

Skrevet

hihi! Så bra! Det blir sikkert et veldig festlig middagsbesøk for de og dere:-) Lykke til! Våre foreldre skal muligens møtes en gang i løpet av julen, men tror ikke jeg/vi tør/vil si det med alle fire til stede, de er så fryktelig forskjellige av seg, så ser for meg at det blir litt rart. Får se om vi klarer å holde det hemmelig, for tror vi staser på å si det på slutten av juleferien... Tror det skal gå fint!

Skrevet

Lykke til med hemmeligholdelsen, og den lille spiren!!

Skrevet

Svaret er jo åpenbart, når du har lyst! Dersom du synes det er frustrerende å ikke fortelle, hvorfor holde det hemmelig. Det blir jo ikke mer eller mindre gravid av å holde det hemmelig, og går det galt, så får jo gjerne de nærmeste vite det uansett. Alle får gjøre som de vil, men min erfaring er at de fleste gjetter at man er gravid likevel - og det blir litt spill for galleriet. Har du lyst, har du lov. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...