Krisskross Skrevet 23. november 2007 #1 Del Skrevet 23. november 2007 Hei. Noen som kan gi meg råd? Klarer ikke å finne ut hva som blir det beste. Det er så at jeg må ta permisjon nå et år fra januar av til januar. Får ikke ta praksisen etter 3 klasse og må vente ett år før jeg kan fortsette. Vi hadde egentli tenkt at jeg skulle ta permisjon de første 7 månedene å så skulle pappan ta resten, men det er vel ikke så smart nå? Eller? Jeg kommer å få både fødselspenger å penger fra nav pga av at jeg har jobbet en del også. Så det vil si at jeg vil få bra betalt av å gå hjemme med prinsen. For meg virker det som at om jeg tar ut hele permisjonen så komer vi å få mest penger, eller? Om pappan skulle ta ut permisjon de siste månedene så kan ikke jeg få penger fra lånekassen hva? Og ikke kan jeg få pengar fra Nav heller? Da blir det vel at jeg må jobbe å han er hjemme?. Er lit forvirret... Noen som har råd å gi? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10982946-noen-som-kan-gi-meg-gode-r%C3%A5d/
byjenta Skrevet 23. november 2007 #2 Del Skrevet 23. november 2007 Det stemmer, når pappan har permisjon mister du stipendpengene fra lånekassen. Du må selv melde fra om at han overtar permisjonen. Når du begynner å studere igjen kan du få normalt lån og stipend, slik alle studenter kan. Du får sannsynligvis ikke penger fra nav, men det har jeg ikke erfaring med... Det slik i Norge at det alltid lønner seg mest økonomisk at den som tjener minst er hjemme med barnet. Som student er man i tillegg i den situasjonen at man ikke tjener penger, men betaler for å studere. Men det finnes andre hensyn å ta. Har du lyst til å studere? Har mannen din lyst til å være hjemme? Det er flott for ham å få være hjemme, så hvis man har råd til å unnvære litt penger... anbefaler jeg at du velger med hjertet. Selv begynte jeg å studere etter 7 mnd med permisjon. Da var min mann hjemme resten av tiden. Økonomisk gikk det fint, men følelsesmessig var det tøft. Neste gang -til sommeren- velger vi kanskje anderledes, men det er ikke sikkert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10982946-noen-som-kan-gi-meg-gode-r%C3%A5d/#findComment-10984159
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå