Gå til innhold

Hjelp! Jeg blør.....!


Gullklumpen!

Anbefalte innlegg

Testet positiv i går, men jeg har hatt til lyserosa på papiret hver dag i en uke nå, men det har også vært bittelitt blod også! Virker som det ikke vil gi seg! Uff, trur dere at jeg har mistet allerede??

 

Redd jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er normalt med litt blod i begynnelsen når mensen skulle vært der... Hadde du mistet hadde du hatt veldig vondt tror jeg og det hadde kommet masse blod.

så tror ikke du har mistet nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er så fint når noen tar seg tid ti å svare! :) Jeg håper på det beste at det er noe som vil være igjen inni der og vokse seg stor!

 

Lykke til videre du også!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

 

Kommer en tur innom fra 2 trim. Når jeg mistet forrige gang jeg var gravid så startet det med at jeg hadde lyserosa utflod hele uken før jeg begynte å blø litt kraftigere på lørdag. Hadde absolutt ingen smerter så det er det ikke alle som har, men jeg var bare 6 uker da. Hvis det blodet er friskt og rødt så kan det hende at du har mistet. Dette er ikke mente for å skremme deg eller å gjøre deg mer redd altså. Du kan jo kontakte lege og bli sendt til ultralyd for å se hva som er på gang, dette for å betrygge deg selv, jeg ville det også bare for å vite at alt var borte. Men det kan og være som hun andre sa at mange blør i den tiden de skulle hatt mensen. For min del så var det ikke det. Hvis det skal være sånn at du mister så kan jeg betrygge deg med at jeg ble gravid igjen med en gang, hadde ikke mensen først heller og er i da 13 uker. Så det kan gå fort for deg og.

Lykke masse til. jeg veit veldig godt hvordan du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan jeg miste så fort?? Skulle hatt TR forrige mandag...tok test på onsdag og den var negativ. Begynte med litt lyserosa på papiret på fredag og så har det vært sånn litt til å fra siden det, men jeg var litt nysgjerrig siden jeg aldri hadde hatt en sånn mens før og tok en test nå på torsdag. Den var POSITIV!! Fra i dag morges har jeg blød litt så jeg har tatt på bind for sikkerhets skyld! Men jeg har ikke hatt noe spesielt vondt egentlig. Har merket at det er noe som skjer neders i magen og i korsryggen å sånt, men ikke vondt. Følelsen sier at det som var er borte! Kjøpt nye tester i dag, men jeg lurer på når jeg bude ta neste test?? Regnet ut på terminkalkulatoren at jeg var ca 5 uker på vei(legen trudde fire!) Fikk time hos legen 10 januar....lenge til! Kan jeg besøke legevakten?? Håper du/ noen vil svare meg!

 

Lei meg!:.....(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN selvsagt hende du har mistet, men det er mange som blør uten at det er noe galt.

 

Selv hadde jeg blodblandet utflod og litt friskt blod fra den dagen jeg testet første gang (som var den dagen jeg ventet mensen), og en uke framover, og jeg har også hatt et par blødninger og en del dager med litt blodblandet utflod etter det. Jeg valgte å leve i den tro at så lenge det ikke var vondt og ikke i nærheten av noen vanlig mensblødning, var det antagelig lite å bekymre seg for, og jeg er i dag 9+2 og etter alt jeg kjenner til har lille spire det fremdeles finfint. Har vært hos legen, og han mente at alt virket så normalt at det ikke var noen grunn til å sende meg til tidlig ultralyd engang, så jeg avventer bare den ordinære ultralyden i slutten av januar. Jeg slapper av og koser meg, og har god tro på at alt er akkurat som det skal være, for det føles veldig sånn.

 

Du kan selvsagt kontakte legevakta og få en time der, men når du er så kort på vei er det vel ikke sannsynlig at de vil se noe som beroliger deg på ultralyd, og det er vel heller ikke noe hjerte som har begynt å slå enda. Så det er desverre lite legene kan gjøre så tidlig.

 

Og som en liten trøst til: når mamma var gravid med minstebroren min, hadde hun blødninger tilsvarende normal mens de første månedene, og oppdaget derfor ikke at hun var gravid før hun var godt fire måneder på vei... Han ble født en ukes tid over termin og var (og er fortsatt) sunn og frisk.

 

Så blødninger er ikke alltid et tegn på at "nå går det galt", det kan hende det bare er kroppen din som har misforstått seg selv litt eller generelt oppfører seg merkelig. Gravide kropper har en tendens til merkelig oppførsel...

 

Lykke til, og ta vare på deg selv, så har jeg god tro på at det går fint for både deg og spiren din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Å se på blod som et dårlig tegn er ikke noe vits i. Slev har jeg blødd en del i det første ukene av dette svangerskapet. Har også mistet 3 ganger tidligere og så lenge du ikke er lengre på vei enn ca 5 uker trenger man ikke ha smerter ved en spontanabort, heller ikke masse blod. Det hadde jeg kun den gangen jeg var kommet mye lengre på vei....

Det som har vært et sikkert tegn hos meg er at alle symptomene mine forsvant. Puppene var ikke ømme mere og trøttheten var borte.

 

Den eneste måten de så tidlig kan se om det er liv laga der inne er å ta hcg-blodprøve for å se på verdien av denne og så må man ta en ny etter noen dager for å se om den stiger.

 

Håper det bare er en ufarlig blødning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ta en test hjelper ikke. fordi om du har mistet vil testen enda være positiv en litenstund fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...