Gå til innhold

i dag var jeg hos legen:o(

Anbefalte innlegg

og han kunne fotelle at babyen min ligger for høyt oppe i magen til at det kunne bli noe fødsel enda..ikke nok med det, så sa han at dette kunne være et stort barn..han har snakket om magestørrelsen min tidligere for den har økt mye i de siste ukene:o(

Kan jeg nå vente meg en gigantbaby på overtid?jeg ser det er skikkelig trangt for babyen, rompa og føtter stikker tydelig ut så det er ikke bare mye fostervann..tenk om det er for lite fostervann til at babyen har det noe godt der inne?

æsj..dette bekymrer meg..har ikke født før,men frister jo ikke å føde en veldig stor baby heller..

hjeeeelp:o(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10981305-i-dag-var-jeg-hos-legeno/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sa han ikke noe om hvor stor han mente med stor da?

Han ville nok uansett sagt ifra hvis han ikke har det bra, så tror ikke du skal bekymre deg for det! Det ville¨dere merket på fosterlyden bl.a.!

Og du har jo ennå en uke igjen. så det er jo ikke sikkert det blir overtid heller :-)

Skjønner at du er stresset, men jeg tror du skal slappe helt av og se hvordan det ligger an om en uke :-)

Vet ingenting om akupunktur dessverre..

Hei. Kjære deg kan berolige deg med at babyen min ikke har sunket enda heller. men det at du har stor baby, hva er grunnlaget for det, sf mål? hva er det i så fall? mitt var i går )målt på kontroll) 36.

så lenge du ikke har vært på vekstestimering og de har sett på UL at du skal få "stor" baby, trur jeg at jeg ville tatt det med ro...

akupunktur ja, det googlet jeg opp i går Lillo, familieklinikken kostet 750 kr for første behandling og de neste var billigere... er en på løkka som også driver med det, men har hørt mye bra om den familieklinikken.

Dessuten var jeg å kjøpte modningste i dag på sunkost på gunerius kjøpesenter, det skal vistnok være bra for selve fødselen!

sender deg en masse klemmer

hei hei

jeg har fått beskjed om at det er en stor unge, har sett det på UL og da regnet han ut hvor mye barnet veide og da veide barnet 3175 g , dette var for 4 uker siden, så jeg må regne med at barnet blir på over 4 kilo.

Hvis lenge tror barnet er unormalt stort ville han sagt ifra. Da ville på fått ultralyd, og han ville sett ann hvor bredt bekkenet ditt er, og om du blir nødt til å ta keisersnitt.

Ei venninne av meg fikk høre gjennom hele svangerskapet at barnet var stort. Lå på toppen av kurven hele tiden.

Men da barnet kom, veide hun bare 2534g, så de må ha målt feil på magen..

Uansett, jeg har født en unge på 4 kilo en gang før, og det går veldig bra!

De er like tjukke i hodet ofte. Mamma sa følgende: "Stine(storesøsteren min), veide nesten 5 kilo, og du veide 2 1/2, og ikke tro det var noe bedre å føde deg, for dere var like store i hodet" :)

Masse masse lykke til!

Dette klarer vi, ikke sant??

:)

Hei!

Det er jammen godt å ha novemberklubben å lufte bekymringer til:o)

Ble så bekymret for å få en stor baby på overtid,men det er nok som dere sier at da ville legen min undersøkt det nærmere..det var snakk om det for en uke siden,men han mente at det ikke var nødvendig i går..

Man hører jo så mye rart om babyer som er på overtid at jeg fikk litt småpanikk..en uke før termin hihi..

Ang symfysemålet mitt så har det steget fra 32 cm til 37 cm på en mnd..så ligger akkuratt på grensen innenfor det grønne feltet tror jeg?

Alle de andre prøvene og fosterlyd var visst bra og jeg kjenner godt med liv hver dag:o)

Tror jeg skal kjøpe bringbærgreier og andre modningsgreier jeg og..selv om legen mente at babyen har det godt i magen og at naturen skal gå sin gang.Kan jo også ringe et akupunktursenter bare for å høre om det er for sent med behandling?

I går spanderte jg på meg en frisørtime-deiiilig! og hvis snuppa ikke vil komme ut neste uke drar jeg på spa som jeg fikk i bursdagsgave i høst..litt godt må vi jo unne oss nå på slutten.

Har ikke tenkt over at det faktisk er hodestrl som har mye å si under fødselen!hm..

Tuuusen takk for beroligende svar jenter!

Sprer litt fødestøv rundt her inne så vi kanskje blir heldige mammaer snart;o)

**********************************************************************************

**********************************************************************************

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...