Gå til innhold

Har kjempe problem med skinsofa og katt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min bruker den nye skinnsofaen som klorematte:| Blir gal av det!! no er deler av sofaen stygg og jævli!! noen som har noen råd?

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei, det lyder kjent, ganske kjedelig! jeg kjøpte klorebrett på zoobutikk og spray til å spraye på. La klorebrettet like ved sofaen og nå foretrekker pus klorebrettet helt klart! Lykke til :o)

• 1 måned senere...
Skrevet

Ja takk, dette kjenner jeg desverre også til :-( Vel å merke på skinn stolene på kjøkkenet. Iflg veterinæren er dette et markeringsbehov de har når de klorer / kvesser klør på slike steder. Min har klorestativ i tillegg. Jeg kjøpte Feromon spray hos vet og det funker de dagene jeg husker å spraye ;-) Det er luktfritt for oss, men for katten demper den markeringsbehovet.

Skrevet

vask sofaen med sitronvann....katter liker ikke sitruslukten....om det er ukastrert hannkatt kan det være en ide å kastrere han,det hjelper på de fleste markeringsbehov....

• 1 måned senere...
Skrevet

Vår gjør også dette, bare at vi ikke har skinnsofa. Har funnet ut at katten vår gjør dette som regel når hun vil fortelle at hun vil ut, så da slipper jeg henne ut. Dette er kanskje et resultat av at jeg begynte å gjøre dette konsekvent - kloring på sofaen = ut, så hun gjør det ikke så ofte nå lengre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...