Gå til innhold

Når bestiller man legetime?


1222

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om noen kan svare meg på når det er lurt/hensiktsmessig å bestille legetime etter at man har funnet ut at man er gravid. Jeg er per i dag 5+2. Tenkte å bestille time til lege i uke 9 el 10. Er det tidlig eller sent eller akkurat passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringte et par dager etter jeg fant det ut, og fikk time tre uker etter! tenkte det var greit " å gi beskjed" og så slipper man å irritere seg over å få time mye senere enn man vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, takk for svar! Så da er det sikkert greit med uke 7 eller 8 da. Kanskje jeg bare skal ringe i morgen. Ringte du fastlegen? jeg er så lite til lege at jeg har jo ikke peiling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det bekreftet (for 3dje gang;p) i går (onsdag), og ringte og bestilte meg legetime, så jeg skal dit nå på onsdag. Vet ikke hvor langt jeg er på vei, i og med at jeg aldri fikk mensen etter at jeg tok ut p-staven:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..tror kanskje jeg har hatt en litt for "laidback" holdning til dette her jeg... tror jeg ringer i morgen til fastlegen for å spørre hva de anbefaler der. når er første ul? tas det en ul eller flere? hjelp! jeg vet jo ingenting om dette innser jeg... :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orkideen

I følge retningslinjene for svangerskapsomsorg er det normalt med første legetime når man er mellom uke 8-12.

Gravide tilbys normalt bare en ultralyd i løpet av svangerskapet. Den finner sted rundt uke 18. Da fastsettes termindatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...