Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om noen kan svare meg på når det er lurt/hensiktsmessig å bestille legetime etter at man har funnet ut at man er gravid. Jeg er per i dag 5+2. Tenkte å bestille time til lege i uke 9 el 10. Er det tidlig eller sent eller akkurat passe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringte et par dager etter jeg fant det ut, og fikk time tre uker etter! tenkte det var greit " å gi beskjed" og så slipper man å irritere seg over å få time mye senere enn man vil!

Skrevet

okei, takk for svar! Så da er det sikkert greit med uke 7 eller 8 da. Kanskje jeg bare skal ringe i morgen. Ringte du fastlegen? jeg er så lite til lege at jeg har jo ikke peiling...

Skrevet

Jeg fikk det bekreftet (for 3dje gang;p) i går (onsdag), og ringte og bestilte meg legetime, så jeg skal dit nå på onsdag. Vet ikke hvor langt jeg er på vei, i og med at jeg aldri fikk mensen etter at jeg tok ut p-staven:)

Skrevet

hmm..tror kanskje jeg har hatt en litt for "laidback" holdning til dette her jeg... tror jeg ringer i morgen til fastlegen for å spørre hva de anbefaler der. når er første ul? tas det en ul eller flere? hjelp! jeg vet jo ingenting om dette innser jeg... :-O

Gjest Orkideen
Skrevet

I følge retningslinjene for svangerskapsomsorg er det normalt med første legetime når man er mellom uke 8-12.

Gravide tilbys normalt bare en ultralyd i løpet av svangerskapet. Den finner sted rundt uke 18. Da fastsettes termindatoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...