Gå til innhold

Med. abort - hjemme

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar! :-)

Vet ikke hvorfor jeg skal gjøre det hjemme.. legen anbefalte det når man var så kort på vei. Skal inn på undersøkelse fre hvor jeg får en tablett- deretter tar jeg resten selv hjemme lør... Virker veldig greit men lurer litt på det som kommer ut... Er egentlig det som plager meg- livredd for å se at det er "noe"! 110% sikker på valget mitt- så det er ikke noe av problemet....

=)

Hvor langt er du på vei da? Jeg tenkte også på det som kom ut da, ikke noe kjekt å se det! Hvis du får smerter under aborten, så er det ikke så lett å sitte på do heller da.

Men du får vel noen bleier som du kan ha på deg? Siden du er bevisst på at du ikke vil se noe, går det an å ta av seg den og rulle den godt sammen uten å se i den.

Bra at du er så sikker da! :) Det er jo fint å slippe tvilen, det må være ekstra vanskelig.

Men husk at hvis du ikke er komfortabel med å gjøre det hjemme, så har du rett på å nekte å gjøre det slik. Du har rett til å bestemme alt selv. Helsepersjonell er jo også tvunget til å tenke økonomisk. Medikamentell abort er betraktelig billigere enn kirurgisk, og hvis pasienten atpåtil er hjemme, blir det enda blilligere. Jeg ville også hatt en avtale på forhånd om at hvis det blir ubehagelig, så kan du dra inn på sykehuset, eller ha en plan for hva du skal gjøre da.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...