Gå til innhold

LIC-ortose og vogn. Åssen vogn trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 4 mnd får sin LIC-ortose i morgen. Vi får låne bilsete som skal passe til barn med ortose, men kom til å tenke på om vi kanskje må bytte vogn. Vi har Brio kombivogn nå. Har allerede tatt ut baggen sånn at hun får plass til Voksiposen. Sportsvogndelen til Brio er jo ganske bred, men blir det plass til dattera mi med ortosen og Voksiposen? Noen med erfaring? Hvis vogna vår er for liten, hvilken vogn må vi ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hvis du skal ha både voksipose og skinne på baby nedi vogna så ser jeg for meg at det blir veldig trangt ja... hørte noen i sommer som klarte å brukke noen emmaljunga vogner, men da stakk beina ut litt på sidene, og det blir jo rimelig kaldt på vinterstid.

Da snuppa her hadde gips/skinner (fra 4-11 mnd) så måtte vi rett og slett kjøpe en brukt tvillingvogn. Hun lå som ei skikkelig prinsesse oppi der, så det er nok det lureste kjøpet vi har gjort!:) Vi fikk støtte meg inntil 6 000 kr fra nav til å kjøpe vogn, siden de ikke hadde til utlån på hjelpemiddelsentralen! det er kanskje verdt å sjekke ut?

Lykke til:)

Skrevet

Vi har også en datter med skinne. Fikk den den 14. nov og skal bruke hver dag i 2 mnd. Vi har samme vogn som deg og bygget den opp litt. La en pute nedi og satte opp ryggen ett hakk. Nå er vår datter snart 8 mnd men jeg ville nok bygget opp nedi bare. Det blir litt rart men fungerer helt fint. Ellers har vi en quinny speedi sx som vi bruker til butikkturer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...