Gå til innhold

Atopisk Eksem??

mammaen til 2 goinger♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi var på 6mnd kontroll på mandag. Hun hadde da hatt et prikkete/ flekkete utslett på rygg mage siden onsdagen. Barnelegen sa at det kunne se ut som atopisk eksem, men bad meg kjøpe en god fuktighetskrem og smøre henne med å avvente situasjonen.

Har smurt henne hver dag med aderma for atopic skin, men hun er ikke blitt bedre, heller verre. Har tenkt å ringe fastlegen i mårra.

Noen med erfaringer som vil dele litt råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer litt på noe av det samme. Tulla er 7,5mnd.

Hun har hatt prikkete / flekkete utslett under haka i noen dager nå. Har prøvd å tenkt tilbake på om hun har fått noe nytt å spise de siste dagene men kommer ikke på noe annet enn mango, pære, banan. ( kan dette føre til eksem da ? )

Hvordan begynte det hos deres babyer som har atopisk eksem ? og hvordan behandler dere. ?

Skrevet

Jeg har heller ikke gitt snuppa mi noe nytt å spise. Hun spiser kun sinlac grøten og fruktmos av banan og fersken....

Pappaen til snuppa har en del allergier så vi har vært veldig forsiktig helt siden hun var født. Har kun brukt neutral vaskemiddel og introduserer mat veldig forsiktig...

Skrevet

Pappa`n her har også allergi og vi har også vært veldig forsiktig.

Skrevet

Prikker og nupper hører nødvendigvis ikke ut som eksem, hadde en niese som var plaget med dette i en periode med de gikk vekk av seg selv.

Siden disse prikkene har vart så lenge hadde jeg tatt en tur til fastlegen.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer - lykke til og jeg hører gjerne på hvordan det går med utslettet.

Skrevet

Vi var hos fastlegen idag. Han sa det ikke nødvendigvis måtte være atopisk eksem selv om det så slik ut.

Vi fikk beskjed om å smøre på en mild kortison krem ( fikk resept ) i en uke. Om det ikke ble noe bedre etter et par uker skulle vi komme tilbake. skulle også komme tilbake om det spredte seg mye og ble verre. Da skulle han sende oss videre til spesialist.

Sa forresten at hun hadde fått mer banan i det siste, og han sa vi skulle droppe det en så lenge.

Skrevet

Vi fikk ikke time hos fastlegen før på onsdag, så frem til det får vi bare følge med, og smøre med aderma.

Får håpe at det er noe som går over av seg selv!

Skrevet

Jeg har to barn med atopisk eksem. Det kan væe lurt å smøre med en feit fuktighetskrem i starten. Det trenger ikke være dyre kreme som Aderma for atopisk eksem. Den virke ikke i det hele tatt på mine. Her bruker vi kortison i de værste periodene sammen med decubal eller Miniderm. Miniderm brukes også når vi ikke bruker kortison. Jeg smører mine minimum to ganger om dagen med Miniderm. Det er den som funker best her i gården. Ofte må man bytte krem etter en tube. Da virker den ikke lenger og huden trenger en ny type krem. Miniderm har holdt lenge her, men jeg går bare og venter på når vi må bytte igjen.

Så selvom den ene kremen ikke ser ut til å hjelpe er ikke alt håp ute. Prøv en annen :-)

Jeg mener ikke å belære dere, ville bare gi et par tips. Jeg har rotet i kremjungelen i 6 1/2 år med eldstemann og er i gang igjen med minstejenta på 7 mnd, så jeg føler jeg har litt erfaring ;-)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for råd! Alltid kjekt å få råd fra noen med litt erfaring.

Har brukt aderma på snuppa fordi den hadde vi allerede. Pappaen er veldig plaget med utslett og har prøvd alt av kremer, og aderma og avene ser ut til å virke godt for ham.

Nå er jeg veldig glad for huden til snuppa har blitt mye bedre de 2 siste dagene! Håper dette varer! Skal se hvordan hun er i mårra og evt avbestile legetimen.

Krysser fingrene for at det går bort av seg selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...