Gå til innhold

Irritert over service på Oolsen...

Anbefalte innlegg

Flere? Synes at hver gang jeg er der, uansett hva det er, må jeg nesten løpe etter de og slå de i hodet for å få oppmerksomhet! Er det mulig? Har jobba så lenge selv med serviceyrker av flere slag, og ALDRI har jeg oppført meg sånn! Og det er ikke det at jeg ser spesielt slubbete og fattig ut heller, bruker jaggu meg nok penger på vogn og anna utstyr, men å stå der en halvtime og se etter folk som bare ignorere deg... Hva er dette for en salgsmetode? Blir ikke så veldig vanskelig å velge netthandel fra Nederland da nei, så får de bare fly rundt og ignorere kunder som de vil. Og jada, har selvfølgelig fått brukbar service innimellom, når jeg endelig får hjelp, men det er fryktelig irriterende.. HAdde de enda smilt og beklagd at de ikke hadde tid enda, "der borte kan du få deg noe å drikke", eller i d minste SETT deg, var det nå ennå en ting. Skulle ikke vært min butikk, de hadde fått klar beskjed på et personalmøte der ja! Mye å gjøre er ingen unnskyldning, og jeg snakker av egen erfaring. Du har alltid tid til å være hyggelig, ALLTID. Da er det kodelig å gå rett over plassen, til Kids & Care, som kanskje ikke har det samme utvalget, men møter deg med et smil og spør om de kan hjelpe med noe med en gang. Og lar deg være i fred om du sier nei, med en taus forståelse for at om du kommer på noe likevel, er det bare å spør uansett! Ja, der er flere butikker folkens, Oolsen har ikke monopol her i området, kanskje de burde forstått det selv også. Bare synd de andre ikke får markedsført seg like mye gjennom svære kjedeaviser! (Men ja jeg handler jo på Oolsen innimellom jeg også, men ikke med helt den store kjøpssgleden som andre steder nei.)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10979178-irritert-over-service-p%C3%A5-oolsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elendig servicekultur, spør du meg... Og den vanlige "jeg er egentlig på tekstilen så jeg vet ikke.." Hva med å henvise meg til de som vet da?? Og en gang jeg til slutt "ropte" på ei, så sprang ho bare videre og, uten særlig hyggelig tone, utblåste at "ho måtte hjelpe ei anna". Som forsåvidt nettopp hadde kommet bort til vognavdelinga der jeg hadde stått lenge som en tulling ved TFK-vognene.. Arg.

Jeg er absolutt enig med dere. Da jeg skulle ha nr. 1, dro vi til oolsen for å handle inn alt utstyret. Vi skulle ha absolutt alt, utstyr til over 15 000. Vi ringde i forkant for å gi beskjed, da dette nok ville ta litt tid. Da vi kom, måtte vi, som dere skriver, vente lenge på hjelp, da jeg nevnte at jeg hadde ringdt, var det ingen som hadde hørt om det. Vi fikk tilslutt en dame som skulle hjelpe og vi kikka på vogner. Hadde på forhånd sett i brosjyrer, og plukka raskt ut Simovogna jeg ville ha. Da det var gjort, sa vi at da får vi ta neste ting. Javel, sa dama og gikk! Vi stod der, som noen tullinger, og måttte vente en god stund på hjelp. Da fikk vi plukka ut en seng, dama noterte ned valget, og forsvant igjen. Slik fortsatte det, vi ble gående rundt alene, uten hjelp det meste av tiden. Til slutt, spurte jeg om vi kunne på et pledd eller et nett på kjøpet, vi kjøpte jo rimelig mye. Nei, det var det ikke snakk om.

Da vi kom hjem og tenkte over hvordan vi ble behandla, ringde vi tilbake og sa at vi kansellerte hele kjøpet, pga dårlig service. Javel, det skal jeg skrive ned, sa dama. Ingen beklagelse, eller det var synd, bare javel.

Neste dag drog jeg til Sørbø på Bryne. Det var det totalt motsatt. Hyggelig tilgjengelig personal som møtte meg med at siden jeg skulle handle så mye, fikk jeg 10% og skulle få det dersom jeg kom på ting i ettertid også. Hun geleidet meg rundt, noterte og ga gode råd om valg, det skulle da også bare mangle!

Nå er det slik at oolsen har et betydelig større utvalg enn sørbø, så av og til tvinges det frem at jeg må dra dit og handle. Men jeg har den følelsen av at de ikke er så opptatt av kundeservie siden de vet at kundene kommer alikevel, pga utvalget og anonseringen. Og det gir ikke god kjøpeglede.

Jeg har vært på O Olsen på Tvedt senteret et par ganger nå da vi skulle kjøpe Emmaljuga City Cross der. Første gangen var vi bare innom å så, og da kom den en hyggelig dame og lurte på om vi trengte hjelp. Fikk forklart litt om vognen og sa vi skulle tenke på det. Veldig god service- tenkte overhodet ikke på noe annet.

Andre gangen skulle vi innom for å kjøpe vognen, samt Maxi Cosi som var på tilbud med base, da var det endel mer folk- men kunne jo likevel ikke gjøre noe annet enn å vente på tur. Litt lenge, men sann er det når de kjører store kampanjer. Fikk hjelp av enda en hyggelig dame som forklarte og viste oss setet. Vi hadde allerede bestemt oss så sa vi skulle ha setet og basen. Basen hadde de ikke inne, så måtte bestilles.

Så også at vi hadde bestemt oss for en City Cross i sort, med hardbad. Da trodde hun vi mente citybagen, men det sa jeg vi ikke gjorde. Hadde sett den på nettet og katalogen, det var hun midlertidig litt usikker på så sjekket med en kollega. De hadde aldri hatt den inne, men skulle bestille den til oss. Det kunne ta noe uker. Hun sjekket at de hadde vognen inne, hentet den på lageret. Så skrev hun bestilling på basen og bagen til vognen. Deretter tok hun vognen på en sekketralle opp til kassen og tok betaling.

2 dager senere hadde de fått basen inn og jeg dro for å hente den. Igjen veldig hyggelig betjening og koselige damer, så har overhodet ikke slått meg at de kan ha dårlig service. Ikke når jeg besøkte de hvertfall. De har også tatt telefonen når jeg har ringt, men har likevel forståelse om de ikke gjør det, er jo stort sett mye folk der.

Men alle opplever vel ulike bedrifter som forkjellig, jeg har ekstremt dårlig erfaring med bytte og retur på ikea- men det er det kansje mangen som synes er toppen. Men det er en an historie.... :)

eg e helt enig.. den hjelpa eg har fårr der ute har eg vente leeeenge på stort sett hver gang.. kunne du bare merke at de hadde "sett" deg og bedt om å vente så er d greit, men de bare overser deg..nå jobbe eg og i butikk me flere avd. men hvis noen kjem te meg å spør om noe så ikke e i min avd forklare eg d og prøve å hjelpe el får den så e på avd te å hjelpe de..men de e vel så store at de ikke e avhengig av service for kundene kjem alikevel..men skikkelig kjedelig e d...

Annonse

Føler de fleste er veldig hyggelige men de er underbemannet! når en kommer og ser bare 2 andre kunder i butikken, og likevel må vente en halv time på service pointen er det veldig irriterende! og når en endelig får hjelp hører ikke dama til i den avdelingen, så hun må skrive opp hva du spørr om, for så å ringe deg tilbake over helgen, noe som aldri skjer.....nei skikkelig irriterende!!

Men siden de har de rette merkene og utvalget blir det jo til at vi går der likevel, men undersøker alt på nettet før vi kommer så vi vet hva vi vil ha.

Bytte og retur på ikea er jeg super forøyd med, og jeg bytter myye:) aldri krever de kvittering og alltid har jeg fått byttet, supert:D fikk til og med byttet en brukt gjesteseng for at jeg ikke syntes den var god å ligge på.

Service er veldig personavhengig syns jeg. Spesielt på Olsen... Vi leverte inn et bilsete som selen var blitt ødelagt på. Vi skulle få nytt, men måtte vente fra april til september... I mellomtiden hadde jeg ringt...ingen svarte, vi hadde vært innom, men selen var ikke kommet... Siste gang vi var innom var det ei koselig dame med bein i nesen som endelig tok affære. "Den selen tar vi av et annet sete, skal sette den på for dere med en gang, beklager at det har tatt så lang tid!!"

ASelvfølgelig har det mye med person å gjøre, kan jo ikke skjære ALLE på OOlsen under en kam, men rent generelt synes jeg de er elendige på kundebehandling. Og det jeg sikter til, har ingenting med underbemanning å gjøre.. jeg har selv arbeidet med kraftig underbemanning, men det de på ooslen ikke ser ut til å skjønne, er hvor tålmodige og forståelsesfulle kunder faktisk kan være, om de bare blir møtt med vennlighet, smil og at de ansatte gjør sitt beste. Men når de derimot løper, eller verre; GÅR SAKTE, forbi deg, uten engang å bry seg om at du praktisk talt vifter med armer og bein, da tåler ikke jeg mye altså. om de er aldri så mange eller få.. Og når jeg har vært der, har jeg faktisk ikke opplevd særlig kundepress heller, det kan være tilnærmet like mange ansatte som der er kunder, men så har de merkelig nok ikke tid likevel. Du rydder ikke klær på stativet fremfor å hjelpe en kunde som kanskje har tenkt å legge igjen myye penger, ingen andre kunder heller, rydde er ting du gjør innimellom kundebehandlingen. Og de kunne med fordel gått med trøyer som gjør det tydelig at de jobber. Jeg har langt bedre erfaringer med ikea og bytting ja, men der finnes servicekatastrofer der også, men da mer enkeltvis.. Stod en gang i kø der du skal betale for matvarene, rett v siden av køen der du kjøper brus og pølser og pizza. Der stod to stykker i den andre kassa, ei tydeligvis på opplæring. Opplæringen betjente, og den andre floksa "hjalp til". Så på meg og de andre bak meg flere ganger, mer i et sånt surt "vent litt" blikk. Vi snakker om en halv meters avstand. Minuttene gikk, og jeg kjente irritasjonen steg, etterhvert som det virket som om hun ga blaffen i oss. Etter langt om lenge, og veldige anstrengelser for å beherske meg, spurte jeg, meget irritert; "Er det mulig å få betjening her også??" Så ser møkkaekspeditrisa surt på meg og sier, "jammen dokker må bruga denne kasså, den andre bruge me issje akkurat nå." HADDE DET VÆRT MULIG Å SI DET LITT FØR NÅR VI FAKTISK STOD DER I KØ???? Men ho vågde til slutt ikke anna enn å betjene oss i den kassa likevel da... jeg hadde virkelig problemer med å hlde meg noenlunde kjølig. Frysevarene mine hadde jo nærmest tint på hele seansen. Arg. Men ellers er ikea helt ok:)

Vi burde boikotte hele shappa... Det er PYTON å gå inn der å faktisk ha behov for å spør om noe. Ok så lenge jeg vet hva jeg skal ha, og slepper å snakke med noen av de. Har ennå ikke sett noen smile der, og betjeningen stikker av hele tiden..... "Det skal jeg sjekke ut, et lite øyeblikk" - så går det noe minutter der du står og venter, og pluttselig er de godt i gang med å betjene nye kunder... Håpløst sted - kjøper minst mulig der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...