flypapir Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Hvis jeg er vikar en time har jeg 244kr timen....
grå :) Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 det var mye. hva ligger til grunn der da? jeg får 130, har en uferdig allmennlærerkompetanse ( mangler to eksamener)
grå :) Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 kan vel legge til at jeg fikk omtrent samme lønn i vestfold en plass
meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Men dere som får 244 er fderdige lærere eller? Noen som har vært vikar som ikke er utdanna lærer (men kanskje noe annet på samme nivå)?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Jeg får alt fra ca 360 til 420. Men jeg er lektor, og det er på vgs. Fikk litt mindre per time på ungdomsskolen, ca 330 tror jeg. Det hjelper ikke med en uferdig allmennlærerutdanning på lønna, har du ikke tre års avsluttet utdanning blir du uansett lønnet som ufaglært.
sjettejuli Skrevet 22. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2007 jeg har en mastergrad fra universitetet, men ikke lærerutdanning.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Hva om man har en bachelorgrad i noe annet? Kan man jobbe som vikar slike steder da og hva slags lønn kan man evt få?
flypapir Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Jeg er ansatt for å gå med en med adferdsproblemer, men må innimellom være vikar. Da får jeg mellomlegget mellom min lønn som sosionom og lærerlønnen (altså noe mer enn det jeg vanligvis har i timen). Fikk lønnsslipp på vikartimer i går,og da står det at jeg får 244kr for en lærertime hvertfall, men mye mulig det er noe jeg ikke forstår her altså...
flypapir Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 Jeg er sosionom og er vikar... Kommer vel litt an på hva slags utdanning og erfaring du har.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 22. november 2007 #11 Skrevet 22. november 2007 Det finnes en lønnskode som heter lektor uten pedagogikk. Den er for sånne som deg. Da ligger du nok brått nærmere min lønn enn den andre som er nevnt her oppe! Iallfall om du har relevante fag fra universitetet.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2007 #12 Skrevet 22. november 2007 Hmmm. Kanskje jeg skal ringe en skole eller to for å høre. Har en mastergrad i kultur- og samfunnsvitenskap jeg da. Men har bare hatt en skikkelig jobb. Men jobba litt med ungdom før i en periode da. Hmmm. Aner ikke om det er den type folk som meg de er intr i.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 22. november 2007 #13 Skrevet 22. november 2007 Det kan nok hende det er vanskelig med det faget. Samfunnsfag er et fag som veldig mange har undervisningskompetanse i, og det er et lite fag. Men det skader aldri å prøve, og på en ungdomsskole er de gjerne åpne for å la deg undervise i fag du ikke har direkte kvalifikasjoner i.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2007 #14 Skrevet 22. november 2007 Ja, det er jo ikke samfunnsfag, det er jo enda mer spesialisert, he he, er jo sos.ant. og religion. Men men. Nei, kanskje bare slå det fra meg.
flypapir Skrevet 22. november 2007 #16 Skrevet 22. november 2007 Du kan jo søke på assistentstillinger med kreve høyere lønn pga utdanning og erfaring. Det var hvertfall det jeg gjorde. Jobber i tillegg på sfo for å få full stilling, men har sosionomlønn der og.
sjettejuli Skrevet 22. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 22. november 2007 Jeg har master i litteraturvitenskap og grunnfag medievitenskap.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 22. november 2007 #18 Skrevet 22. november 2007 Slå det nå ikke fra deg før du har prøvd! Lærere som kan ta vikartimer på kort varsel bruker å være veldig velkomne de fleste steder. Og samfunnsfag er ikke så veldig spesialisert, i hvertfall ikke i ungdomsskolen. Det kan selv mor klare!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 22. november 2007 #19 Skrevet 22. november 2007 Du sjettejuli burde umiddelbart ringe en vgs nær deg. Medievitenskap tror jeg er litt attraktivt for tiden. Det finnes et par programfag innen det fagområdet. Litteraturvitenskap er litt mer ubruklig, dessverre. For å få undervise i norsk må man enten har norsk fra lærerskole eller nordisk fra universitet.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2007 #20 Skrevet 22. november 2007 Ja, men de lyser ikke ut slike stillinger her har je sett. ikke akkurat nå. De søker kun etter lærere også i vikariat og aldri etter noen assistenter som tilkallingsvakter. Kan jo evt sende en søknad etter jul om jeg fremdeles trenger arbeid:)
CrazyCat Skrevet 22. november 2007 #21 Skrevet 22. november 2007 Når det gjelder lærerlønn så må dere huske at det er forskjell på timebetalt og månedsbetaling. En som er ansatt over tid får betalt etter en viss tariff, men får da betalt for hele arbeidsdager. En ungdomsskolelærer underviser ca 21 skoletimer i uka. En som er timebetalt får veldig god timelønn, men den skal ha også dekke forarbeid og etterarbeid. Eksempelsvis tjener en adjunkt ca 260 kr timen som vikar. Da forbereder man en time, underviser og gjør etterarbeidet (retter prøver, fører fravær, gir tilbakemelding o.l.). Tilbake til spørsmålet ditt. Lønna for lærervikarer varierer alt etter hvor mye utdannelse som er fullført og ansiennitet. Ring skolekontoret i din kommune for å melde deg som vikar (evt får nærmere opplysninger om lønna)
Gjest Skrevet 22. november 2007 #22 Skrevet 22. november 2007 Kommer an på hvem jeg var vikar for. Som uutdannet tjener man litt mindre enn en som er utdannet lærer også. Jeg fikk alt fra 150-230 kr timen, kom an på hvem jeg var vikar for. Mest fikk jeg ca 190kr timen.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. november 2007 #23 Skrevet 22. november 2007 Lektor uten ped i vgs. 380 kr timen.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. november 2007 #24 Skrevet 22. november 2007 Forresten, lektor med tillegg - uten ped. Det er meg. I 5 mnd til, men da skal jeg være ferdig med pedfaenskapen.
CrazyCat Skrevet 22. november 2007 #25 Skrevet 22. november 2007 Jeg har fått samme lønn uansett hvem jeg har vikariert for. Det eneste skillet har vært mellom barneskole/ungdomsskole/videregående skole. Jeg får samme lønna i alle fag jeg underviser i uavhengig av om de inngår i min lærerkompetanse eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå