Gå til innhold

Tynn livmor.. Flere??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk idag beskjed av lege at jeg har tynn livmor og at jeg hadde vært heldig siden den ikke revnet etter keisersnitt for 3 år siden.. Da hadde tulla nok ikke overlevd og jeg hadde kunnet blø ihjel.. Jeg fikk time til jordmor om en uke og hun kunne forklare meg dette litt bedre..

men jeg greier ikke la være tenke på dette.. Hadde jeg visst dette før jeg nå ble gravid, hadde jeg valgt å ikke bli gravid.. Skulle ønske de hadde fortalt dette tidligere, for de visste det allerede etter keisersnittet mitt.. Jeg må visst følges tett opp, men faren er der for at den kan revne.. Er det noen som har opplevd noe lignende og erfaringer med tynn livmor..?

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg har ikke bare tynn livmor, men faktisk har det gått hull på den! Dette er veldig sjeldent, men kan forekomme. Jeg kan derfor ikke føde normalt, men skal ta keiersnitt, antagelig i uke 36.

Jeg er ikke så bekymret egentlig. Vi blir nøye fulgt opp med hyppige ultralyder osv, og har blitt lovet at alt fikses under selve keisersnittet slik at det ikke skjer igjen.

Skjønner godt at du er urolig, men jeg er helt sikker på at det går bra med deg. Stol på at de vet hva de gjør!

Og lykke til!

Tusen takk for svar!!! Ble litt beroliget nå.. Legen var bare så lite flink å forklare, så jeg fikk følelsen av at den kunne revne når som helst og siden vi bor mange mil unna sykehus var eventuell blødningsfare stor.. Så for meg at nå kom de til å anbefale meg til å ta abort.. Ble noen tårer idag ja.. Litt frynsete i nervene for tiden kan en si;)

Jeg må også ta keisersnitt..

Gleder meg til å få dra til jordmor og få en forklaring av henne, kontroll og ultralyd etterhvert... Fikk ingenting slikt første time til legen.. Legen var bare heeelt fjern..

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...