Gå til innhold

Noen som har bestilt fra amazon.co.uk her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal bestille noe til sambo derfra til jul. Noen som har erfaringer? Kom varene raskt? Det jeg skal kjøpe er ganske stort, er shippingen der dyr? Synes det er skummelt å betale over 1000 kroner hvis de ikke er til å stole på. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun gode erfaringer med amazon.co.uk. Det jeg kjøper kommer vanligvis i løpet av en uke. Hvor mye frakten koster er avhengig av størrelsen, men det bruker ikke være stort dyrere enn å få sendt samme ting fra Norge. Aldri vært tull med betaling, og jeg har kjøpt mange ting der. Kjøper alt engelskspråklig pensum derfra, og det utgjør en del!

Du får vite pris på frakt før du betaler. Du kan velge mellom hurtig levering og normal, jeg bruker normal, da kommer det med posten, og vanligvis går det raskere enn å bestille fra en norsk nettbutikk!

Skrevet

Kjøper utelukkende bøker derifra. Kan anbefale dem på det sterkeste. Har hatt problemer en gang, med en vare som ikke dukket opp (leveringsfirmaet i Norge sin feil, ikke Amazon). Som plaster på såret fikk jeg likevel beløpet refundert OG fikk beholde boken. Kjempeservice!

Skrevet

Har kjøpt litt av hvert derifra, veldig bra service og prompt levering. Anbefales:)

Skrevet

Jeg har også god erfaring, kom iløpet av 2 dager og da kan du følge sporingen på pakken hele veien på nettet. Ble mye billigere enn eg hadde regnet med også. Var nesten ingenting frakt på det.

Skrevet

Jeg bestiller regelmessig fra amazon.co.uk, har aldri vært noe trøbbel. Men så har jeg kun bestilt bøker da, så det kan jo bli endel tillegg i prisen pga. tollsatsene her i Norge. Bøker er jo tollfritt, thank god.

Skrevet

Så flott! Regner med jeg bestiller da! :) Har funnet ut at selv med toll her i Norge blir det 1000 kroner mindre enn om jeg skulle kjøpt det her.. Men lurte på en ting; Vet noen om hvordan de gjør det hvis jeg krysser av på at det er gave? Virket nesten ut som de ikke skriver pris på den lappen de klistrer på da, og da blir det vel ikke toll heller?

Skrevet

Amazon pleier å klistre på dataskrevne lapper med innhold og verdi, så jeg tror ikke det spiller noen rolle at det er en gave. Dvs det de mener med gave er i forhold til innpakning - man kan få tingen man bestiller ferdig innpakket. Jeg tror også at dersom de ikke skriver verdi, så vil den bli stoppet og undersøkt nærmere, altså de åpner pakken for å se etter fraktbrev.

Skrevet

Okay.. For jeg bare vet at i noen tilfeller så slipper man toll hvis de som har sendt den har krysset av på gave.. Men det får jo bare bli en gledelig overraskelse i tilfelle. ;)

Skrevet

Som du sier man vet jo aldri; tollen jobber i uransakelige veier hehe :) Glemte å skrive i stad at jeg også har bestilt derfra både bøker og dvd'er, det gikk kjempefort! Sist var en stor dvdboks som skulle være bursdagsgave til mannen min. Jeg bestilte den torsdagskveld (for noen uker siden) og tirsdagen etter kom det hentelapp i postkassen min. Det var selv inkl tollbehandling for den kostet over 200 kr.

Så uk avdelinga har jeg bare positivt å si om altså :) Håper mannen din blir fornøyd da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...