Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg er igang med prøverør. Ho var på ultralyd i dag og fekk beskjed om at det var for mange egg og at enkelte av dei var litt store. Vidare fekk ho vite at det var tre alternativ. 1. at dei likevel satsar på å sette eggløsningssprøyta. 2. at dei avbryt forsøket. Det tredje hugsar ho ikkje. Kva kan det vere? Legen hadde ikkje tid til å informere før i morgon.

Ho lurer også på om dette vil telle som eit forsøk dersom det vert avbrutt no.

Er det slik at det berre er tre forsøk? Kor mange ganger kan ein sette inn egg per forsøk?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10977367-hjelp-spm-vedr-pr%C3%B8ver%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Abrutte forsøk teller ikke, kun forsøk som ender med innsetting av egg teller.

Hvor mange ganger du kan sette inn egg pr tellende forsøk er veldig forskjellig. Får du mange på frys f.eks 6 stk etter første forsøk, kan disse gi alt fra 0-6 innsettinger avhengig av om de overlever opptining

Alt dette vil da kun telle som et førsøk.

Hva det tredje alternativet til å enten avbryte eller sette EL sprøyte vet jeg ikke hva kan være, dessverre.

Kan komme av flere ting.

- Hun kan ha PCOS som ofte gir mange egg

- Medfødt, har alltid mange egg hver syklus.

- Veldig ung, jo yngre jo flere egg ,, ofte

Hvis EL sprøyten settes og hun har for mange egg og reagerer på det så får hun noe som heter overstimulering.

Kan komme i alle varianter fra mild til det som krever sykehusinnleggelse med tapping av væske fra bukhulen.

Selv hadde jeg en medium utgave på mitt forsøk, var veldig stinn i kroppen og måtte holde meg helt i ro. Hadde væske i bukhulen som presset opp mot lungene og gjorde at jeg ble kortpustet.

Er det veldig alvorlig kan du få diare, oppkast veldige magesmerter osv.

Hvor mange egg har hun egentlig ?

Hadde en venninne med 40 på første icsi. Hun endte med sykehusinnleggelse men ble allikevel gravid med tvillinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...