Gå til innhold

April: Spiren døde - men det var visst ikke alt :(

Anbefalte innlegg

Hvordan en verden kan falle så kraftig fra enorm lykke til sorg blir jeg like forundret over hver gang sorgen griper fatt i livet mitt... Har hatt en del tunge opplevelser oppover, og nå skulle sjokket nok en gang gripe tak i meg:(

Som jeg skrev et innlegg om i går, var vi veldig usikre på hvordan det står til med spiren i magen. Litt senere på dagen fikk jeg en tlf fra sykehuset, men beskjed om å komme umiddelbart. Da vi kommer frem er det en del prøver og undersøkelser som tas, og svaret de kommer med er like uvirkelig for meg i dag som i går; Jeg har fått kreft. Kreft i morkaka... Puh, tar på å skrive dette her og virkelig se ordet foran meg... Det endte med at jeg måtte rett inn til utskraping i går kveld.

Nå er det "bare" å vente i 2 og 5 uker for svar på prøver om jeg i tillegg må igjennom cellegift. Det var heldigvis lite trolig, men prøvene avgjør. Det jeg synes er verst oppe i det hele er at vi ikke kan prøve på ett nytt barn før om 6 mnd. Det i seg selv sier jo at det ikke helt har gått opp for meg dette her, men hvordan skal man takle dette?!

Mulig noen synes det er rart jeg er her inne og skriver det så tidlig, men mannen er i bhg og henter mini, og jeg sitter og prøver å finne ut hvordan fortelle det til resten av fam...

Fortsetter under...

Kjære deg!

Så trist med spiren :-(

Det må virkelig ha vært et sjokk å få kreftbeskjeden på toppen av det hele.

Ønsker deg virkelig god bedring og sender masse tanker til deg og dine!!!

Kan jeg spørre om du hadde noen mistanke om du var syk? Synes kreft er superskummelt...

Masse "fort-deg-å-bli-frisk-klemmer" fra

Næmmen kjære kjære deg ..

Nå fikk jeg virkelig hjertet opp i halsen her. Tårene mine renner for deg nå.

For uvirkelige ting å få vite.

Håper at prøvene er positive og at det ikke er kreft.

Ønsker bare å sende deg mange mange mange mange mange mange klemmer!!

Å, kjære deg! Dette var forferdelig dystre nyheter, først spiren og nå kreft. Alt vi alle frykter samlet på bare noen dager. Vet ikke helt hva jeg skal si, annet enn at jeg tenker på deg, og sender deg alle varme tanker!

Neimen.....stakkars deg *klem*....Dette må jo ha vært et sjokk for dere alle. Skjønner godt at dette ikke har sunket inn enda. Det vil nok ta tid. Du må prøve å fokusere på det som er positivt-....at du har fått kreft på et sted som er lett å fjerne....og som jo alt er borte :-(. Svært få av de som får denne kreftformen trebger jo tilleggsbehandling som cellegift. Krysser fingre for at alt forsvant med morkaka - som jo er vanligst, og at du dermed er frisk. Blir grusomt å vente på disse prøvene for deg og dine. Ta i mot den hjelpen og støtten du får nå slevom du synes du ikke trenger det. Klemmer fra meg

Kjære deg,nå fikk jeg gråten i halsen. Det var ikke det som vi ville høre i dag.

Håper alt går bra med deg og dine nærmeste og at du da slipper denne cellegiften.

Mange store varme klemmer fra

Annonse

Nei @nneliten, hadde ingen mistanke om at jeg var sånn syk. Synes det var merkelig at jeg skulle være så innnmari mye dårligere i dette svangerskapet enn det første, men nå var jeg overhode ikke plaget med mini, så tankte vel at det sikkert var mer naturlig slik jeg har hatt det nå. Kreftbeskjeden kom som en sjokk, det hadde jeg ikke i min villeste fantasi tenkt på en gang.. :( Vært så vidt en liten tur ute i lufta i dag. Møtte noen med en baby, det var veldig vondt:(

Neimen herlighet, dette er jo helt uhørt... At det går an...

Og det med svigers også..

Ring til mamman din og få komme hjem litt, godt med en bjørneklem nå, vil jeg tro...

Helt normalt å få støtte her inne, her er folk våkne til alle døgnes tider for trøst!!!

Masse cyberklemmer fra meg...

Forstår at du har snakket med legen og har hørt de si blablablablablablabla-kreft-blablablabla...

Her er en fin forklarende tråd på hva jeg antar foregår, blæremola?

http://www.barnimagen.com/forum/thread/5675455

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=142770

og

http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/blaeremola.php

Elle kilder her, både de som har gått igjennom det og fagfolka, høres veldig positive ut på dine vegne! Selv om det er no dritt...

Ha med deg noen til kontroller om det skal bli forklart en del til deg, ta notater, ellers så blir det sånn blabla-lege nestegang også.

Det er iallefall ikke sånn at du sparker bøtta her med det første, så vidt jeg kan se!!!

Stor stor klem til deg nå! Dette var jo absolutt ikke noe vi hadde håpet å høre!!! Godt de fant ut av det så fort, og at du fikk komme inn igjen med en gang!

Hvordan går det med svigermor da?? Og deg? Henger du sammen?? Nok en nettklem til deg!!! Tenker på deg!!

Annonse

Huff så tragisk å lese! Vet ikke hva jeg skal si for å trøste heller... :(

Håper det går bra med deg (og svigermor), sender deg en klem og en skulder å gråte på.

*kleeeeeeeeem*

Tusen takk for gode og varmende ord alle sammen!

Hverdagen har roet seg litt nå, men fortsatt noen spente dager i forhold til om jeg trenger cellegift eller ikke. Bør ha fått svar innen onsdag til uka.

Det er bare så vondt å se gravide og småbarn nå. Det jeg sliter mest med. Blir så overveldet av følelser når jeg ser babyer på butikken o.l., så har vært et par ganger jeg bare har måtte gå fra handlevogna og slippe følelsene løs i bilen.. Har to gravide venninner som jeg også skulle gått hjemme i permisjon med. Vi hadde termin alle sammen innen 1 mnd., så er fryktelig vondt å følge deres gravditeter videre. Vil jo så gjerne engasjere meg masse, men det blir for tøft nå. Også får jeg dårlig samvittighet for det da...

Nei, håper jeg slipper cellegift. Mini har sett mamma nok lei seg nå...

Får håpe at du slipper cellegift. Har tenkt masse på deg de sisse dagene, du kan ikke ha det lett om dagen.

Ikke skal du ha dårlig samvittighet ovenfor de andre for at du ikke orker å følge de opp så mye. De skjønner nok sikkert hvorfor du ikke orker så mye.

Mange klemmer fra oss og lykke til videre.

Hei mammaen til lillegutt!!!

Om det med blæremola stemte (se linkene over) så er det et par ting som er positive! Dere så spire på ultralyden tidligere, det betyr at det en delvis blæremola, den mest vanlige typen, den som IKKE er farlig, så fort morkaken er ute av deg. De må følge hcg-en din ned til absolutt minimum igjen (det var derfor du var så dårlig, man får et helt hysterisk hcg-nivå av dette!), og dermed må man vente med prøving igjen til de er fornøyd med nivået (vanligvis et lite år)...

Klemmer på deg, håper dette stemmer da! Kanskje du hadde hatt hjelp av Englesiden.no forresten??? Der er det masse folk som har det som deg...de forstår...

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...