Gå til innhold

En liten undersøkelse...

kirsty*2barnsmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid har det tatt dere i gjennomsnitt å bli gravide? Jeg pleier å bruke nesten 1 år per gang og lurer på om det bare er meg som i tillegg til habituell abort også sliter med å bli gravid? Eller er dette ett mere vanlig problem blandt de som mister?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt gravid 4 ganger i løpet av 1år. Så har ingen problemer der eg...

Skrevet

Har vært gjennom det meste... blitt gravid og mistet tre ganger i løpet av et år - gått halvannet år uten å bli gravid, fått to unger på 21 mnd, gikk et år før jeg ble gravid., mistet.. gikk et halvt år fra vi prøvde til jeg ble gravid, mistet. gikk ni måneder fra vi begynte til jeg ble gravid.. mister jeg igjen???

Skrevet

Hei!

Vi brukte nesten et år på å bli gravide første gang. Etter at vi startet med EL tester har jeg blitt gravid på første forsøk 3 ganger, men mistet. Nå denne mnd ble jeg ikke gravid og er inne i min 2pp etter min siste abort. Litt godt å hoppe ut av mønsteret, men skulle ønske jeg var gravid igjen!

Klem fra

Skrevet

Jeg har blitt ganske kjapt gravid, men etter MA'ene med påfølgende utskrapinger har det tatt ca et halvt år. Så regner ikke med at jeg er fruktbar før til våren, nå som jeg har hatt enda en MA.... Men nå har jeg ikke tatt utskraping da....Men ikke sikkert det har noe å si. Grunnen til at det drar ut med å bli gravid etter en MA kan kanskje være at et dødt foster har ligget i kroppen en tid også? Jeg vet ikke. Nå må vi finne en ny plan for neste graviditet uansett, så det er ikke aktuelt å begynne å prøve på en god stund. Dessuten regner jeg med at det er lenge til kroppen min er i syklus igjen.... Etter 2. MA fikk jeg ikke eggløsning før etter 8 uker.... Nå kjenner jeg at vi trenger en pause for å tørre å satse igjen.

En ny graviditet blir uansett en mare i frykt og redsel.....

Skrevet

I de periodene vi har prøvd veldig aktivt, har jeg brukt ca 2-3 pp før jeg har blitt gravid. Når vi bare har tatt det med ro uten å tenke så veldig på graviditet litt lenger tid. Venter vel mensen om ikke så mange ukene nå etter at jeg mistet i månedskiftet oktober/november, tror nok vi kommer til prøve ganske så bra på å få det til å klaffe igen da!

Skrevet

det har ikke tatt lang tid å bli gravid, er nå gravid for 5 gang på et år...mistet fire, men denne ser ut til å bli et mai barn;-)

Skrevet

Jeg syns det er så rart at det tar lang tid å bli gravid OG at jeg bare mister når det først skjer... urettferdig ass! Det må jo være en grunn til det? Jeg føler at de fleste her inne blir lettere gravid... ikke det at det er noe bedre når man bare mister da. Men jeg lurer bare på hvorfor...om det kan ha en sammenheng

Skrevet

1. gang: 1 mnd

2. gang: 2 mnd

3. gang: 4 mnd

4. gang: 4 1/2 mnd

5. gang: 5 mnd

6. gang: ? (3 hvis det klaffer denne mnd...)

• 2 uker senere...
Skrevet

4 ganger fra jun 06 til nå.. så 1 pp hver gang, tungt og miste etter et års prøving, håper det går bra, og lykke til:-)

Skrevet

Jeg brukte faktisk bare 4pp på første graviditeten... så det er etter den vi har slitt. Jeg kjente faktisk at noe skjedde med kroppen min da og har følt meg i ubalanse siden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...