Gå til innhold

Et spørsmål...eller kanskje fler....

Anbefalte innlegg

En lurer jo på litt av vært når en holder på med dette prøverørs styret...

-stemmer det at det finnes andre typer sprøyter enn GONAL-F?

-isåfall...hva heter de?

- noen som har prøvd den/de andre typene...? eller vært borti

GONAL-F og bytta til en annen type sprøyte?

Jeg har brukt GONAL-F 2 ganger nå...fått mange store eggposer,men de fleste er tomme..( ved siste forsøk økte vi dosen fra 112,5- 150ie de siste 3 dagene)

Fikk ut 3 egg ved begge uttakene..hvorav da et berga til innsetting ( ved begge forsøkene.)

Så jeg har ikke fått noen egg på frys...

Nå har vi da et forsøk igjen...Lurer på om vi skal be om å prøve en annen type medisin?

Derfor lurer jeg på om det er noen andre her som har erfaringer å dele med meg????

Fortsetter under...

Hei

Det finnes ihverftfall 2 andre typer

- Puregon( som jeg selv har gått på)

-Menopur ( blir ogte brukt sammen med orgalutran for de som ikke skal gå på spray, men bare sprøyter)

Usikker på om problemet med tomme eggposer kan løses ved å endre medisin, men hør med sykehuset.

Har brukt Puregon en gang i mai, gikk på 115 ie og fikk ut 11 egg fra like mange eggposer.

Legen kunne si at han så 11 follikler før jeg begynte på sprøyter, så det ble ikke fler av hormonene, men alle utviklet seg bra.

Jeg har brukt Puregon på fire uttak, og Menopur på siste. Synes selv at jeg hadde best effekt av Menopuren. Det synes legene også, så jeg skal bruke det denne gangen også.

Litt mer styr med Menopur da det ikke er penn, men må blande tørrstoff og væske sammen selv.

Litt billigere enn Puregon tror jeg den...hmm litt usikker her.

Samme bivirkningene av begge medikamentene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...