Gå til innhold

Pergo + Puregon - hva kan jeg vente meg?

Anbefalte innlegg

Hei!

Denne "førstegangsreisende" sitter og lurer litt på hva slags virkninger av Pergo (5 dager) og Puregon (3 dager) jeg kan vente meg... skal til Danmark for inseminasjon i uke 50, håper jeg :-), og kroppen skal forberedes ørlite grann (lave doser, antar jeg). Har dere noen erfaringer dere kan dele med meg? Har selvfølgelig lest bruksanvisningen, men det er jo greit å høre fra "real life". Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10976212-pergo-puregon-hva-kan-jeg-vente-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt Pergo i 4 sykluser, Puregon har jeg ingen erfaringer med. Pergo stimulerer til flere follikler og kan være til hjelp hvis du ikke har naturlig el. Brukes også selvom natrulig el. Vær litt obs på at Pergo kan være tøff mot slimhinnen, dvs at den kan bli for tynn (burde være 7-8 mm ved insem.) Anbefaler du måler slimhinnen samtidig med scanning av follikler før avreise. Noen opplever bivirkninger som feks. ømme bryster, hodepine og litt kvalme.

Lykke til !

Hei :o)

Jeg har gått på Pergo en gang. merket egentlig ikke noe i det hele tatt. Det er i hvertfall ikke oe å grue seg til, og det er svært lite sannsynlig at du blir en tikkende hormonbombe. Da skal det sterkere saker til :o)

Lykke til!

Hei, det er vanlig på Ciconia å bruke både Pergo og Puregon. De har som hensikt å å øke antall egg både på høyre og venstre side, tilfeller at den ene siden er tett. Jeg måtte avbryte mitt første forsøk med Pergo og Perguon pga. at slimhinnene ikke var tykke nok, dette er dessverre en bivirkning av Pergo. Siden har jeg bare brukt Puregon fra dag 3 til dag 8 i syklus, dvs. 5 dager. Det gir som regel to til tre egg. Var nettopp på Ciconia hadde tre 3 egg som var store og fine, så nå er det bare å håpe i det lengste. Skal begynne med HCG sprøyter pga. minskning av risiko for MA/SA. Har hatt det tidligere. Du kan bare glede deg til du skal til Ciconia de er kjempe hyggelige og svært profesjonelle. Skal tenke på deg i uke 50.

Hei, og takk for svar alle tre!! Dette høres jo greit ut, ømme bryster er jeg vandt til (herregud så ømme og enorme de var da jeg var gravid i sommer, min da-samboer var helt "i transe") og litt kvalme skal jeg også takle. Til Lykkeliten: Ønsker deg lykke til med "liten". Det må jammen være spennende å komme hjem igjen og tenke på hva som forhåpentligvis skjer langt "der inne" ;-)

Når det gjelder min tur i uke 50, jeg har en reise til England nyttårshelgen, er det egentlig ikke så lurt å fly enda en gang så tidlig etter inseminasjon??? Kanskje jeg bør vente med Ciconia til syklusen etter den som kommer nå, for Englandsturen er det vanskelig avbestille... Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...