Gå til innhold

Assosiasjoner til Amanda/Julie/Otilie/Oline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Amanda - filmpris, men fint navn.

Julie - koselig navn som er på vei fram fra glemselen. Også Julie Ege, men hun er kanskje glemt nå.

Otilie - gammel damenavn som er på vei opp og fram. Koselig navn.

Oline - samme stil. Kjenner ei skjønn, lita Olina og syns det er koselig navn :)

Amanda- tøff jente, sjarmerende navn

Julie- flott navn, men vanlig. Men en skikkelig jente

Otilie-veldig sukkersøtt, eneste navnet jeg ikke likte av disse

Oline- nydelig klang, en forsiktig jente.

Favoritten er nok Oline eller Julie!

Annonse

Amanda - Amanda prisen går til......! Men det er ett fint navn. Jeg hadde nok assosiert det med noe annet om jeg kjente noen som het det.

Julie - kjente en julie som var litt høy på pæra så har ikke de beste assosiasjonene.

Otilie - MANGE på sykehjemmet hvor jeg jobber heter dette til mellomnavn. Det er fint, men så klart tenker jeg 90 år gammel dame med hvitt hår.

Oline - Jeg forbinder det med Anne Karin Elstad sine bøker: folket på innhaug.

Jeg ville valgt: Othilie men som du ser men H.

Amanda- tenker på amandaprisen....men fint namn

julie- ikkje min favoritt

oline- Min favoritt!!! dette namnet hadde eg brukt vist det ikkje var "opptatt" i familien min---nydeleg namn!

Otilie- tenker på å bruke dette namnet sjølv...syns det er eit flott og skjeldant namn.. men kva er finast: otilie,otilia,othilie,othilia????

Amanda - stilig navn til tøff jente

Julie - fint navn, hverken altfor søtt eller altfor tøft

Otilie - ett av mine favorittnavn. Hold deg til e til slutt, høres mer norskt ut.

Oline - litt samme stil som Otilie. Liker det også kjempegodt!

Amanda - Amanda-prisen. Moderne foreldre.

Julie - foreldre med god navnesmak, men dessverre et litt for populært navn.

Otilie - søtt. Tenker at dette sannsynligvis er oppkalling.

Oline - virkelig det fineste jentenavnet jeg vet! :) Får jeg jente, er det ingen tvil! :)

Amanda - hadde en gammel dame som hette d på sykehjemmet jeg jobbet på. Assosierer d med litt "soss", men ingen negative holdninger til d navnet.

Julie: Kjenner ei jente som er meeget spesiell som heter d. Men stort sett tenker jeg en nydelig liten pike når jeg tenker på d navnet.

Otilie: Veldig "gammeldags", om jeg kan kalle d? Kjenner bare gamle damer som heter d.

Oline: D har jeg vel ingen gode assosiasjoner til. Kjenner ei som jeg egentlig ikke liker så veldig godt som heter akkurat d.

Annonse

Min rangering:

1. Amanda - tenker på filmprisen, men synes også det er et nydelig navn

2. Otilie - ingen spesielle assosiasjoner. Synes det er et fint navn som enda ikke er så mye brukt.

3. Julie - synes det er litt vel mye brukt, og også mye brukt i barnebøker. Men navnet har jo fin klang. Synes Julia er mye penere, og litt mer ubrukt i min omgangskrets i hvert fall.

4. Oline - minner meg om dattera til en kamerat. Helt ok navn synes jeg. Synes det er finere med Eline, Olive eller lignende varianter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...