Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Hvilke synspunkter/ assosiasjoner får dere til disse navnene?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Amanda - filmpris, men fint navn. Julie - koselig navn som er på vei fram fra glemselen. Også Julie Ege, men hun er kanskje glemt nå. Otilie - gammel damenavn som er på vei opp og fram. Koselig navn. Oline - samme stil. Kjenner ei skjønn, lita Olina og syns det er koselig navn
Vipsenmamma Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Amanda - jåledokke Julie - tja, litt snobbete Otilie - gammel dame Oline - budeia på setra
prebs Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Amanda- tøff jente, sjarmerende navn Julie- flott navn, men vanlig. Men en skikkelig jente Otilie-veldig sukkersøtt, eneste navnet jeg ikke likte av disse Oline- nydelig klang, en forsiktig jente. Favoritten er nok Oline eller Julie!
Vannmann35 Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 - Amanda - prisen, samt bitchen fra Melrose Place... - Julie - en blond søt og yndig jente - pappas pike - Otilie - liker best Othilia, ikke så glad i 'ilie endelsen... - Oline - litt kjerringnavn...
ma-85 Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Synes Oline er et stilig navn, de tre andre like jeg ikke noe særlig.
Castho Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Amanda - Amanda prisen går til......! Men det er ett fint navn. Jeg hadde nok assosiert det med noe annet om jeg kjente noen som het det. Julie - kjente en julie som var litt høy på pæra så har ikke de beste assosiasjonene. Otilie - MANGE på sykehjemmet hvor jeg jobber heter dette til mellomnavn. Det er fint, men så klart tenker jeg 90 år gammel dame med hvitt hår. Oline - Jeg forbinder det med Anne Karin Elstad sine bøker: folket på innhaug. Jeg ville valgt: Othilie men som du ser men H.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 Hihi, så spennende og se hva folk synes om navnet mitt. Hilsen Julie
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #10 Skrevet 24. november 2007 Amanda- tenker på amandaprisen....men fint namn julie- ikkje min favoritt oline- Min favoritt!!! dette namnet hadde eg brukt vist det ikkje var "opptatt" i familien min---nydeleg namn! Otilie- tenker på å bruke dette namnet sjølv...syns det er eit flott og skjeldant namn.. men kva er finast: otilie,otilia,othilie,othilia????
Jeanskin Skrevet 24. november 2007 #11 Skrevet 24. november 2007 Amanda - stilig navn til tøff jente Julie - fint navn, hverken altfor søtt eller altfor tøft Otilie - ett av mine favorittnavn. Hold deg til e til slutt, høres mer norskt ut. Oline - litt samme stil som Otilie. Liker det også kjempegodt!
Edvardine Skrevet 24. november 2007 #12 Skrevet 24. november 2007 Amanda - Amanda-prisen. Moderne foreldre. Julie - foreldre med god navnesmak, men dessverre et litt for populært navn. Otilie - søtt. Tenker at dette sannsynligvis er oppkalling. Oline - virkelig det fineste jentenavnet jeg vet! Får jeg jente, er det ingen tvil!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #13 Skrevet 24. november 2007 Amanda - hadde en gammel dame som hette d på sykehjemmet jeg jobbet på. Assosierer d med litt "soss", men ingen negative holdninger til d navnet. Julie: Kjenner ei jente som er meeget spesiell som heter d. Men stort sett tenker jeg en nydelig liten pike når jeg tenker på d navnet. Otilie: Veldig "gammeldags", om jeg kan kalle d? Kjenner bare gamle damer som heter d. Oline: D har jeg vel ingen gode assosiasjoner til. Kjenner ei som jeg egentlig ikke liker så veldig godt som heter akkurat d.
StorkeMammaen Skrevet 24. november 2007 #14 Skrevet 24. november 2007 Julie - too poppis Amanda - litt bertete Oline - ok Othilie - nydelig, assosierer det med ingenting annet et at det er fint.
Gjest Skrevet 25. november 2007 #15 Skrevet 25. november 2007 Min rangering: 1. Amanda - tenker på filmprisen, men synes også det er et nydelig navn 2. Otilie - ingen spesielle assosiasjoner. Synes det er et fint navn som enda ikke er så mye brukt. 3. Julie - synes det er litt vel mye brukt, og også mye brukt i barnebøker. Men navnet har jo fin klang. Synes Julia er mye penere, og litt mer ubrukt i min omgangskrets i hvert fall. 4. Oline - minner meg om dattera til en kamerat. Helt ok navn synes jeg. Synes det er finere med Eline, Olive eller lignende varianter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå